2022
Tekniikka, kokoaminen ja sinä
Lokakuu 2022


”Tekniikka, kokoaminen ja sinä”, Nuorten voimaksi, lokakuu 2022.

Apua elämään

Tekniikka, kokoaminen ja sinä

Sinä olet osa Herran nuorisopataljoonaa. Ja tekniikka voi auttaa!

Tiedäthän, millaista on, kun löytää kaksi asiaa, jotka sopivat täydellisesti yhteen, kuten sopiva yhdistelmä maapähkinävoita ja suklaata tai sipsit ja salsa? Yhdistelmä tuo suurta iloa!

Profeettamme on kutsunut meitä kokoamaan Israelia, liittymään suurimpaan haasteeseen, suurimpaan asiaan ja suurimpaan työhön maan päällä.1 Miltä näyttäisi yhdistää Israelin kokoamisen työ ja tekniikka?

Kun presidentti Russell M. Nelson kutsui sinua auttamaan Israelin kokoamisessa, hän esitti useita kutsuja. Tarkastellaanpa viittä periaatetta, jotka perustuvat näihin kutsuihin, tekniikan valossa.

Kuva
poika, jolla on ylisuuri matkapuhelin

Kuvitus Jarom Vogel

1 Katkaise yhteys ollaksesi yhteydessä

Ensimmäisenä profeettamme esitti kutsun seitsemän päivää kestävään sosiaalisen median paastoon. Minusta oli ihanaa tehdä niin! Toisinaan meidän pitää vaientaa kaikki, jotta todella kuulemme.

Kun varaan aikaa olla hiljaa, voin tuntea Pyhän Hengen rauhaa. Ja usein kuiskaus koskee jotakuta, jota taivaallinen Isä haluaa minun palvelevan. Se, että irrottaudut sosiaalisesta mediasta ollaksesi yhteydessä Henkeen, voi antaa sinulle uusia ideoita ja ohjausta.

Kuva
nuori nainen kädessään kalenteri

2 Uhraa vähän antaaksesi paljon

Presidentti Nelsonin toinen kutsu oli uhrata viikoittain aikaa Herralle, luopua jostakin sellaisesta, mitä teet mielelläsi, ja käyttää tuo aika Israelin kokoamiseen.2

Kun mietit, mistä voisit luopua, ajattele, että se on myös antamista Herralle ja Hänen työlleen. Voitko luopua uusimman tanssivideon katsomisesta ja antaa sen ajan tekniikan avulla indeksointiin, sukututkimukseen, evankeliumin tutkimiseen tai oppimiesi asioiden kertomiseen muille?

Lupaan, että se, mitä luulet uhraavasi, ei ole mitään verrattuna saamiisi siunauksiin.

Kuva
nuori mies näyttää valoa puhelimella

3 Pysy vahvana

Presidentti Nelsonin seuraava kutsu oli arvioida elämää perusteellisesti Herran kanssa3 varmistaaksesi, että itse olet liittopolulla. Osa Israelin kokoamista on kokoontua itse lähemmäksi Vapahtajaa!

Internetissä on todella paljon hyvää. Mutta ei ole mikään salaisuus, että siellä on myös paljon vahingollista sisältöä. Vahvana pysyminen tarkoittaa sitä, että on alati valpas. Kun kuuntelet Pyhän Hengen kehotuksia, niin tiedät, milloin jokin on sopimatonta, halventavaa tai yksinkertaisesti ajanhukkaa. Pyydä taivaallista Isää lisäämään tietoisuuttasi ja antamaan sinulle voimaa kääntyä pois tai sammuttaa laite.

Kuva
nuori nainen rukoilee

4 Katso ylöspäin ja ota yhteyttä

Seuraavaksi profeettamme kutsui meitä rukoilemaan päivittäin, että kaikki Jumalan lapset voisivat vastaanottaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin siunaukset.4 Niin, hän pyysi sitä sinulta, koska sinä olet osa tätä suurta työtä ja rukouksillasi on vaikutusta.

Kohota katseesi puhelimestasi ja katso niitä, jotka ovat ympärilläsi. Katso ylös taivaaseen ja etsi ohjausta siihen, kuinka voit auttaa. Ota sitten yhteyttä – joko videon, tekstiviestin, päivityksen, puhelun tai keskustelun avulla – ja toteuta rukouksesi ja Herran kehotukset käytännössä.

Kuva
älypuhelin jonkun käsissä

5 Ole valona

Viimein presidentti Nelson kehotti meitä erottumaan joukosta. Olemaan erilaisia. Olemaan valona.5 Ja siihen sisältyy se, kuinka käytät tekniikkaa! Muista, että olet taivaallisten vanhempien lapsi, jolla on jumalallinen luonne ja iankaikkinen päämäärä. Anna valosi loistaa kaikissa tilanteissa ja olosuhteissa.

Presidentti Nelson päätti kutsunsa muistutukseen, että ”te olette parhaita, mitä Herra on ikinä lähettänyt tähän maailmaan. Teillä on kyky olla fiksumpia ja viisaampia ja vaikuttaa maailmaan enemmän kuin yksikään aiempi sukupolvi!”6

Kun käytät tekniikkaa hyvään, olet tärkeä osa Herran pataljoonaa, joka pyrkii kokoamaan Israelia. Maailma tarvitsee sinun hyvyyttäsi ja Herran valoa! Siinäpä vasta voimallinen yhdistelmä!

Viitteet

  1. Ks. Russell M. Nelson, ”Toivo Israelin”, maailmanlaajuinen nuorten hartaustilaisuus, 3. kesäkuuta 2018, ks. s. 2, hopeofisrael.churchofjesuschrist.org.

  2. Russell M. Nelson, ”Toivo Israelin”, s. 15.

  3. Russell M. Nelson, ”Toivo Israelin”, s. 15.

  4. Ks. Russell M. Nelson, ”Toivo Israelin”, s. 9.

  5. Ks. Russell M. Nelson, ”Toivo Israelin”, s. 9.

  6. Russell M. Nelson, ”Toivo Israelin”, s. 9.

Tulosta