2022
Kuinka pidän yllä toivoani, kun en ole saanut toivomiani siunauksia?
Lokakuu 2022


”Kuinka pidän yllä toivoani, kun en ole saanut toivomiani siunauksia?”, Nuorten voimaksi, lokakuu 2022.

Kysymys ja vastaus

”Kuinka pidän yllä toivoani, kun en ole saanut toivomiani siunauksia?”

Osoita uskoa ja toivoa

”Me voimme pitää yllä toivoamme uskomalla ja luottamalla Jumalaan. Vaikka meitä ei tällä hetkellä siunattaisikaan, me voimme saada nuo siunaukset aikanaan.”

Poerani S., 15, Tahiti

Rukoile lohtua

”Voin pitää toivoa yllä rukoilemalla vilpittömästi lohtua taivaalliselta Isältä. Voin myös lukea konferenssipuheita tai muiden sellaisten ihmisten todistuksia, jotka ovat eläneet samanlaisissa tilanteissa, jotta näen, kuinka he onnistuivat pysymään toiveikkaina.”

Heinarii S., 16, Tahiti

Keskity Jeesukseen Kristukseen

Kuva
nuori mies

”On tärkeää, että meillä on toivoa, etenkin silloin kun tuo toivo keskittyy Jeesukseen Kristukseen. Toisinaan ne siunaukset, joita toivomme, eivät tule silloin kun haluamme niiden tulevan. Kun meillä on toivoa Herrassa – eikä vain siunauksista, joita haluamme saada Häneltä – me saamme vielä enemmän kuin toivoimme.”

Nilton R., 19, Argentiina

Säilytä iankaikkinen näkökulma

Kuva
nuori nainen

”Joskus tuntuu surulliselta, mutta ei se mitään. Katso eteenpäin ja säilytä iankaikkinen näkökulma. Myönteisen asenteen ylläpitämisestä on apua. Oli aika, jolloin en päässyt koulun koripallojoukkueeseen, ja se oli vaikeaa. Mutta kun vuosi eteni, tajusin, että minulla olisi ollut vaikeampaa pelatessani koripalloa kuin ilman sitä. Katso syvemmälle ja näe ne pienet siunaukset, joita siitä voi koitua.”

Candice N., 16, Utah, USA

Tiedä, että Hänellä on suunnitelma

Kuva
nuori mies

”Säilytän toivoni, koska tiedän, että taivaallinen Isä rakastaa minua yhä ja siunaa minua muilla tavoin. Ennen kuin veljeni kuoli, rukoilin, että hän eläisi, mutta tiesin, että taivaallisella Isällä oli erilainen suunnitelma häntä ja minua varten. Taivaallinen Isä siunasi minua rauhalla, ja tiedän, että näen veljeni jälleen.”

Aaron P., 12, Utah, USA

Jumala antaa meille sen, mitä tarvitsemme

”Minua auttaa se, että muistan Jumalan antavan meille sen, mitä tarvitsemme, ei aina sitä, mitä haluamme. Voimme nähdä pyhissä kirjoituksissa esimerkkejä ihmisistä, joilta oli evätty ne siunaukset, joita he luulivat haluavansa, mutta jotka myöhemmin saivat siunaukset, joita he todella tarvitsivat – siunaukset, jotka olivat heille juuri oikeat.”

Maria B., 18, Uruguay

Tulosta