2022
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de moed niet opgeef als de zegeningen waar ik op gehoopt had, uitblijven?
Oktober 2022


‘Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de moed niet opgeef als de zegeningen waar ik op gehoopt had, uitblijven?’, Voor de kracht van de jeugd, oktober 2022.

Vraag en antwoord

‘Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de moed niet opgeef als de zegeningen waar ik op gehoopt had, uitblijven?’

Heb geloof en vertrouwen

‘We kunnen blijven hopen door geloof te hebben en op God te vertrouwen. Zelfs als we op dit moment niet gezegend worden, kunnen we die zegeningen op tijd ontvangen.’

Poerani S. (15), Tahiti

Bid om troost

‘Ik kan blijven hopen door oprecht om troost van mijn hemelse Vader te bidden. Ik kan ook conferentietoespraken of getuigenissen lezen van mensen die zich in soortgelijke situaties hebben bevonden, zodat ik zie hoe zij in staat waren om hoopvol te blijven.’

Heinarii S. (16), Tahiti

Richt je op Jezus Christus

Afbeelding
jongeman

‘Het is belangrijk om hoop te hebben, vooral als die hoop op Jezus Christus is gericht. Soms komen de zegeningen waar we op hopen niet wanneer we dat willen. Als we hoop in de Heer hebben – en we niet alleen hopen op de zegeningen die we van Hem willen ontvangen – ontvangen we nog meer dan we gehoopt hadden.’

Nilton R. (19), Argentinië

Houd een eeuwig perspectief voor ogen

Afbeelding
jongevrouw

‘Soms ben je verdrietig, en dat geeft niet. Kijk vooruit en houd een eeuwig perspectief voor ogen. Het helpt om een positieve houding aan te houden. Er was een tijd dat ik het basketbalteam van de school niet haalde en dat was moeilijk. Maar in de loop van het jaar besefte ik dat het moeilijker met basketbal zou zijn geweest dan zonder basketbal. Kijk verder dan je neus lang is, en ontdek de kleine zegeningen die daaruit voortvloeien.’

Candice N. (16), Utah (VS)

Weet dat Hij een plan heeft

Afbeelding
jongeman

‘Ik koester hoop doordat ik weet dat mijn hemelse Vader nog steeds van me houdt en me op andere manieren zegent. Voordat mijn broer overleed, bad ik dat hij in leven zou blijven, maar ik wist dat onze hemelse Vader een ander plan voor hem en mij had. Mijn hemelse Vader zegende me met gemoedsrust, en ik weet dat ik mijn broer weer zal zien.’

Aaron P. (12), Utah (VS)

God geeft ons wat we nodig hebben

‘Het helpt me als ik bedenk dat God ons zal geven wat we nodig hebben, en niet altijd wat we willen. In de Schriften zien we voorbeelden van mensen die de zegeningen waar ze naar verlangden niet ontvingen, maar ze kregen later de zegeningen die ze echt nodig hadden – zegeningen die voor hen precies goed waren.’

Maria B. (18), Uruguay

Afdrukken