2023
Vasthouden aan de waarheid
Juli 2023


‘Vasthouden aan de waarheid’, Voor de kracht van de jeugd, juli 2023.

Vasthouden aan de waarheid

Afbeelding
jongevrouw met lichtbal in handen

Illustratie, Ben Simonsen

De eerste keer dat ik een kerkgebouw zag, dacht ik dat het een ziekenhuis was. Het was er zo schoon en stil. Toen ik naar de kerk ging, hield ik meteen van het evangelie van Jezus Christus.

Ik kreeg les van de zendelingzusters en besloot me te laten dopen. Het was de mooiste dag ooit!

Mijn buurvrouw, een teruggekeerde zendeling, was de eerste die me iets over het evangelie leerde. Ze belde me een keer op zondagmorgen en vroeg me om met haar gezin naar de kerk te gaan. Mijn moeder zei eerst dat ik niet mee kon gaan, omdat we geen geld voor de bus hadden. Toen ik dat aan mijn buurvrouw vertelde, zei zij dat ik met haar mee kon gaan. Toen mocht het wel van mijn moeder.

Zelfs als we alleen zijn

Na mijn doop had ik het vaak moeilijk in mijn familie. Ze wilden soms dat ik op zondag thuisbleef, maar ik koos er toch voor om naar de kerk te gaan. Meestal was het moeilijk om op het verbondspad te blijven.

Sommige familieleden van me waren tegen de kerk en zeiden dat het niet goed van me was om lid te worden. Als ze dat zeggen, denk ik aan deze woorden: ‘Ik weet dat mijn hemelse Vader en Jezus Christus leven. Ik weet dat de kerk waar is.’ Die gedachten hebben me geholpen om aan de waarheid vast te houden.

Onze daden kunnen invloed op anderen hebben

Toen ik niet goed wist hoe ik tiende moest betalen, liet mijn buurvrouw me zien hoe dat werkt. Als mijn moeder me nu zakgeld geeft, betaal ik altijd mijn tiende. Mijn familie en ik zijn erdoor gezegend. Mijn familie geeft me zelfs geld om voor hen tiende te betalen! Dat was een verrassing.

Ik ga meestal alleen naar de kerk, maar soms gaat mijn moeder mee. Mijn moeder wilde meer over het evangelie weten en wordt er heel gelukkig van, maar ze heeft zich nog niet laten dopen.

Gebed en geloof veranderen ons hart

Ik heb de hand van de Heer in het leven van mijn familie gezien, door voor ze te bidden en anderen te vragen om in de tempel voor ze te bidden. Mijn familieleden ondersteunen me nu meer, en moedigen me aan om naar de kerk te gaan en trouw te zijn aan wie ik ben.

Mijn opa is onlangs overleden en ik vond zijn naam toen ik familiegeschiedenis deed. Ik vroeg mijn vader of ik in de tempel de verordeningen voor hem mocht laten verrichten. Hij zei: ‘Doe het maar als jij denkt dat het goed is.’

Ware vreugde en geluk

Schriftstudie en kennis van de verzoening van Jezus Christus hebben mij vreugde, geluk, vrede en troost gebracht.

Ik weet dat ik door het zoenoffer van de Heiland weer bij mijn hemelse Vader kan zijn, en dat mijn familie voor eeuwig bij me kan zijn als we ons in de tempel laten verzegelen, wanneer dat ook mag zijn.

De auteur komt uit Vanuatu en woont op Fiji.

Afdrukken