Til styrke for de unge
Del Frelserens lys: Bag kulisserne
April 2024


»Del Frelserens lys: Bag kulisserne«, Til styrke for de unge, apr. 2024.

Del Frelserens lys: Bag kulisserne

Hør disciplenes historier om baggrunden for temamusikvideoen for de unge 2024.

Billede
mand filmer ung mand der spiller guitar

Dette års temamusikvideo for de unge handler om at være discipel af Kristus (se 3 Nefi 5:13). Og de unge, der deltog, var der ikke kun for at spille skuespil; de lærte også, hvad det vil sige at være en discipel. Sådan her ser og deler nogle af dem Frelserens lys hver dag.

Billede
unge kvinder, kamera filmer ung mand

Jordan er 18 år og fra Tyskland

Billede
ung mand

Denne video var en god mulighed for at dele evangeliet gennem musik. Jeg elsker musik, og jeg brugte et par uger på at øve mig i at spille sangen »En discipel af Kristus« på guitar. Jeg gik i gang med at spille og kunne slet ikke holde op igen.

Jeg håber, at dem, der ser videoen, vil tage budskabet til sig og stræbe efter at være en sand discipel af Kristus. Det er bestemt ikke nemt, men I kan være en discipel af Kristus i de ting, I gør, jeres handlinger. Det er det, jeg har taget med mig fra denne oplevelse – at jeg skal være mere som Kristus og følge ham.

Jeg har et stærkt vidnesbyrd om, at Jesus Kristus er vor Frelser, og at han sonede for vores synder. Jeg er meget taknemmelig for hans forsoning. Han har givet mig muligheden for at omvende mig, blive tilgivet og til sidst vende tilbage til ham og vor himmelske Fader. Det er den største gave Gud har givet os.

Billede
mand med filmkamera; drengens hånd på en guitar

Ark er 16 år og fra Finland

Billede
ung mand

Når folk ser denne video, håber jeg, at de husker Jesu Kristi kærlighed og ser, hvor barmhjertig han er. Det er vigtigt at være discipel af Kristus, især for unge som os, fordi det kan give os et ønske om at tjene som missionær. At tjene en mission er en virkelig god mulighed for at dele Frelserens lys i os med andre mennesker. Vi styrker os selv og lærer undervejs i processen.

Billede
huse ved en flod

Carolina er 15 år og fra Sverige

Billede
ung kvinde

Da vi begyndte at filme, tænkte jeg noget i retning af: »Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke spille skuespil.« Men det var sådan en sjov oplevelse. Jeg følte virkelig Guds kærlighed, mens vi filmede. I videoen spiller jeg en pige, der har det svært, men som får hjælp af en ny ven.

Jeg har også haft det svært nogle gange i det virkelige liv. I 2021 fik jeg en korsbåndsskade til gymnastik. Jeg var knust og vidste ikke, hvad jeg skulle gøre.

Jeg kan huske, at jeg sad i kirken før min operation. Nogen talte, men jeg lyttede ikke, før de sagde ét vers: »Alt formår jeg i ham, der giver mig kraft« (Fil 4:13). Det øjeblik hjalp mig, fordi jeg vidste, at jeg var nødt til at bede og komme tæt på vor himmelske Fader og Jesus Kristus, så jeg kunne modtage deres kraft.

Gud er altid hos jer, selv i vanskelige tider. Nogle gange skal man bare række hånden ud, så tager han den. Bare kig efter ham.

Billede
mand filmer unge kvinder på en bænk

Meleah er 16 år og fra Sverige

Billede
ung kvinde

I videoen ser jeg en pige sidde alene på en bænk, hun føler sig trist og ensom til mode, og jeg prøver at opmuntre hende. Der er mange gange, især i ens teenageår, hvor man måske føler sig ensom og føler, at ingen virkelig forstår en.

Men det gør Gud. Han kan hjælpe jer gennem disse tider og sender folk til at hjælpe jer med at komme igennem det. Han har velsignet mig med min familie og mine venner. I skal bare stole på de gode mennesker omkring jer og stole på Gud, så skal det nok gå alt sammen.

Jeg synes, at et vigtigt budskab i denne video er, at vi skal være modige og være der for hinanden, når vi går igennem svære perioder. For at være en discipel af Jesus Kristus vil jeg hjælpe folk omkring mig og dele det lys, jeg har indeni mig med dem.

Billede
kamera filmer unge kvinder

Patricia er 11 år og fra Sverige

Billede
ung kvinde

Det føles godt at være en del af noget, der er større end mig selv ved at lave denne video. At være en discipel af Jesus Kristus er at være noget meget stort. Man tjener Gud, og det er alt, hvad jeg ønsker. Det er det bedste, jeg ved.

Aatos er 18 år og fra Finland

Billede
ung mand

Det har været fedt at se alt det, der foregår bag kulisserne i denne video, som f.eks.: »Nå, det er sådan, man bevæger kameraet rundt.« Når det gælder om at være en discipel af Jesus Kristus, så har præsident Russell M. Nelson lært os, at vi skal være fredsstiftere og sørge for, at vores handlinger er kristuslignende.1 Hvis I ser nogen, der ikke har det godt, så hjælp dem. Det er en del af at være en discipel af Jesus Kristus.

Billede
mand filmer ung mand, der ligger på en seng med en telefon

Udskriv