Voor de kracht van de jeugd
Het licht van de Heiland verspreiden – achter de schermen
April 2024


‘Het licht van de Heiland verspreiden – achter de schermen’, Voor de kracht van de jeugd, april 2024.

Het licht van de Heiland verspreiden – achter de schermen

Luister naar de verhalen over discipelschap achter de muziekvideo over het jongerenthema 2024!

Afbeelding
man filmt jongeman die gitaar speelt

De muziekvideo over het jongerenthema van dit jaar draait helemaal om een discipel van Christus zijn (zie 3 Nephi 5:13). De jongeren die eraan meededen, waren er niet alleen om te acteren; zij leerden ook wat het betekent om een discipel te zijn. Enkele jongeren vertellen hoe zij elke dag het licht van de Heiland zien en delen.

Afbeelding
jongevrouwen; camera filmt jongeman

Jordan (18), Duitsland

Afbeelding
jongeman

Deze video bood een geweldige kans om het evangelie met muziek te delen. Ik hou echt van muziek en ik heb een paar weken lang het lied ‘Discipel van Christus’ op de gitaar geoefend. Ik speelde het en ik kon gewoon niet stoppen.

Ik hoop dat mensen die de video bekijken de boodschap ter harte zullen nemen en ernaar zullen streven ware discipelen van Christus te zijn. Het is beslist niet makkelijk, maar je kunt een discipel van Christus zijn in wat je doet, in je daden. Dit heb ik eruit gehaald: dat ik meer op Christus wil lijken en Hem wil volgen.

Ik heb een groot getuigenis dat Jezus Christus onze Heiland is en dat Hij verzoening voor onze zonden heeft gebracht. Ik ben erg dankbaar voor zijn verzoening. Hij biedt mij de kans op bekering, op vergeving en uiteindelijk op terugkeer naar Hem en onze hemelse Vader. Het is het grootste geschenk dat God ons heeft gegeven.

Afbeelding
man met filmcamera; jongenshand op gitaar

Ark (16), Finland

Afbeelding
jongeman

Ik hoop dat de mensen die naar deze video kijken, aan de liefde van Jezus Christus zullen denken en hoe barmhartig Hij is. Een discipel van Christus zijn is belangrijk, vooral voor jongeren zoals wij, want dat kan ons ertoe brengen om een zending te vervullen. Een zending is een geweldige gelegenheid om het licht van de Heiland voor andere mensen omhoog te houden. Daardoor worden we zelf ook gesterkt en leren we.

Afbeelding
huizen bij een rivier

Carolina (15), Zweden

Afbeelding
jongevrouw

Toen we begonnen te filmen, dacht ik: Wat doe ik hier eigenlijk? Ik kan niet acteren. Maar het was gewoon heel leuk. Tijdens het filmen voelde ik echt Gods liefde. In de video speel ik een meisje dat het moeilijk heeft, maar hulp van een nieuwe vriendin krijgt.

Ik heb het in mijn eigen leven ook moeilijk gehad. In 2021 scheurde ik mijn kruisbanden bij het turnen. Ik was er helemaal kapot van en wist me geen raad.

Ik weet nog dat ik vóór mijn operatie in de kerk zat. Iemand hield een toespraak, maar ik schonk er pas aandacht aan toen ik dit vers hoorde: ‘Alle dingen kan ik aan door Christus, Die mij kracht geeft’ (Filippenzen 4:13). Dat kwam bij mij binnen, omdat ik wist dat ik moest bidden en dicht bij mijn hemelse Vader en Jezus Christus moest komen, zodat ik hun kracht kon ontvangen.

God is altijd bij je, zelfs in moeilijke tijden. Soms hoef je alleen maar je hand uit te steken, dan zal Hij die pakken. Wend je gewoon tot Hem.

Afbeelding
man filmt jongevrouwen op een bankje

Meleah (16), Zweden

Afbeelding
jongevrouw

In de video zie ik een meisje verdrietig en eenzaam op een bankje zitten. Ik probeer haar op te vrolijken. Vooral in je tienerjaren kunnen er tijden zijn dat je je eenzaam voelt, omdat er niemand lijkt te zijn die jou begrijpt.

Maar God begrijpt je wel. Hij kan je door die tijden heen loodsen en mensen naar je toe sturen die je daarmee kunnen helpen. Hij heeft me met familie en vrienden gezegend. Je hoeft alleen maar op goede mensen om je heen en op God te vertrouwen, want het komt altijd weer goed.

De boodschap die ik uit deze video haal, is dat we in heftige tijden moedig moeten zijn en er voor elkaar moeten zijn. Ik ben een discipel van Jezus Christus als ik de mensen om mij heen help en het licht dat ik in mij heb met hen deel.

Afbeelding
camera filmt jongevrouwen

Patricia (11), Zweden

Afbeelding
jongevrouw

Het was fijn om mee te werken aan deze video, aan iets dat groter is dan ik. Een discipel van Jezus Christus zijn, is iets heel belangrijks. Je dient God, en dat is alles wat ik wil. Er is volgens mij niets beters.

Aatos (18), Finland

Afbeelding
jongeman

Het was cool om voor deze video achter de schermen te kijken, zo van: ‘O, zo verplaats je de camera.’ Als we een discipel van Jezus Christus willen zijn, moeten we volgens president Russell M. Nelson vredestichters zijn en ervoor zorgen dat onze daden christelijk zijn.1 Als je ziet dat iemand in de put zit, ga dan helpen. Dat maakt deel uit van een discipel van Jezus Christus zijn.

Afbeelding
man filmt jongeman die op bed ligt en op zijn telefoon kijkt

Noot

  1. Zie president Russell M. Nelson, ‘Vredestichters gezocht’, algemene aprilconferentie 2023 (Liahona, mei 2023, 98–101).

Afdrukken