2014
Noter til oktoberkonferencen 2013
Februar 2014


Noter til oktoberkonferencen 2013

Når I gennemgår oktoberkonferencen 2013, kan I bruge disse sider (og noter fra konferencer i fremtidige numre) som hjælp i jeres studium og anvende af den nyere undervisning fra de levende profeter og apostle og andre kirkeledere.

»Hvad jeg, Herren, har talt, har jeg talt … hvad enten det er ved min egen røst eller ved mine tjeneres røst, det er det samme« (L&P 1:38).

Profetisk løfte

Billede
Præsident Henry B. Eyring

»Vi kan ikke tvinge Guds børn til at vælge vejen til lykke. Gud kan ikke gøre dette, fordi han har skænket os handlefriheden.

Vor himmelske Fader og hans elskede Søn elsker alle, uanset hvad de vælger at gøre, eller hvad de bliver. Frelseren betalte prisen for alle synder, hvor uhyrlige de end er. Selv om der må udvises retfærdighed, er muligheden for nåde udstrakt og vil ikke krænke retfærdigheden … Vi kan altid fatte mod i forvisningen om, at vi alle engang følte glæden ved at være sammen som en del af vor himmelske Faders familie. Med Guds hjælp kan vi alle føle det håb og den glæde igen.«

Præsident Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det Første Præsidentskab, »Til mine børnebørn«, Liahona, nov. 2013, s. 71, 72.

Profetiske ord om mentale og følelsesmæssige udfordringer

»Hvordan reagerer man mest hensigtsmæssigt, når mentale eller følelsesmæssige udfordringer rammer en selv eller dem, man elsker? Hav frem for alt tro på jeres Fader i himlen, som elsker jer mere, end I kan fatte … Tvivl aldrig nogensinde på det, og forhærd aldrig jeres hjerte. Følg trofast de velafprøvede åndelige vaner, der bringer Herrens Ånd ind i jeres tilværelse. Søg råd hos dem, der holder nøglerne til jeres åndelige velbefindende. Bed om og påskøn præstedømmevelsignelser. Tag nadveren hver uge, og hold fast i Jesu Kristi forsonings løfter om fuldkommenhed. Tro på mirakler. Jeg har set så mange mirakler ske, når andre indikatorer siger, at alt håb var ude. Håbet er aldrig ude. Hvis disse mirakler ikke sker lige nu, kun delvist eller tilsyneladende slet ikke, så husk Frelserens eget pinefulde eksempel. Hvis det bitre bæger ikke går os forbi, så drik det og vær stærk og stol på bedre dage forude …

Jeg bærer vidnesbyrd om den dag, hvor dem vi elsker med jordiske svagheder, vil stå sammen med os, ophøjede og storslåede, fuldkomne og betagende i krop og sind.«

Ældste Jeffrey R. Holland fra De Tolv Apostles Kvorum, »Som et kar, der kastes bort«, Liahona, nov. 2013, s. 40-41, 42.

Udskriv