Samaan sukupuoleen kohdistuva viehtymys
Koskeeko pelastussuunnitelma homoseksuaaleja?


”Koskeeko pelastussuunnitelma homoseksuaaleja?” Samaan sukupuoleen kohdistuva viehtymys: Yksilöt, 2020

”Koskeeko pelastussuunnitelma homoseksuaaleja?” Samaan sukupuoleen kohdistuva viehtymys: Yksilöt

Koskeeko pelastussuunnitelma homoseksuaaleja?

Jumalalla on suunnitelma sinun onneasi varten

Jumalan suunnitelma on täydellinen, vaikka meidän nykyinen ymmärryksemme Hänen suunnitelmastaan ei olisikaan. Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen ansiosta me voimme tuntea toivoa ja kokea parantumista elämän monista haasteista huolimatta.

Jumalalla on suunnitelma onneamme varten. Hän lähetti meidät maan päälle oppimaan olosuhteidemme pohjalta. Hän lähetti meidät tänne tekemään valintoja.

Me elimme Jumalan luona ennen syntymäämme. Me tunsimme Hänet, ja Hän tuntee meidät. Hän tuntee vahvuutemme ja heikkoutemme, unelmamme ja pelkomme. Elämä kuolevaisuudessa on meidän henkilökohtainen matkamme oppia jälleen tuntemaan Jumala. Hän tuntee meidän suurenmoiset mahdollisuutemme ja sen, mitä meistä voi tulla. Ennen kaikkea Jumala rakastaa meitä (ks. 2. Nefi 2:25).

Olemme ehkä unohtaneet ajan, jolloin olimme Jumalan luona, mutta Hän ei ole unohtanut meitä. Hän kutsuu profeettoja muistuttamaan meitä, miksi olemme täällä ja kuinka meistä voi tulla Hänen kaltaisiaan (ks. Luuk. 11:49).

Me olemme täällä viisasta tarkoitusta varten. Jumala lähetti meidät tähän aikaan ja tähän paikkaan. Hän tiesi, mitä haasteita me kohtaisimme, mitä valintoja meidän pitäisi tehdä. Jumala ei pakota ketään lapsistaan noudattamaan lakejaan. Hän haluaa, että valitsemme itse, olivatpa olosuhteemme mitä tahansa, että opimme kokemuksesta ja tulemme sellaisiksi kuin Hän on. Mutta Jumala ei pakota meitä olemaan kuuliaisia Hänelle. (Ks. 2. Nefi 2:16.)

Jeesuksen Kristuksen seuraajina me opimme kuuntelemaan Henkeä ja kulkemaan Kristuksen valossa. Me voimme erottaa, mikä on oikein tai väärin, huolimatta fyysisistä haluista ja kiusauksista, jotka ovat vastoin tosi periaatteita. Ja valitsemalla oikein me vahvistumme entisestään. Toisinaan saattaa tuntua, että olemme sodassa itseämme vastaan, mutta vastustuksen voittaminen on osa suunnitelmaa, jotta meistä tulee vahvempia. Vastakohtaisuus ei ole mukavaa, mutta se on välttämätöntä.

”Sillä on välttämätöntä, että kaikessa on vastakohtaisuutta. Ellei niin olisi, – – ei voisi olla vanhurskautta eikä jumalattomuutta, ei pyhyyttä eikä kurjuutta, ei hyvää eikä pahaa.” (2. Nefi 2:11.)

Kun teemme syntiä – ja me kaikki teemme – me voimme tehdä parannuksen. Parannuksen tekeminen auttaa sielumme puhdistamisessa ja sallii meidän päästä lähemmäksi Jumalaa. Parannus ei ole rangaistus. Se on lahja, jonka Vapahtajamme Jeesus Kristus osti Getsemanessa ja Golgatalla.

”Meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.” (Jes. 53:5.)

Vapahtajamme uhri – jota me nimitämme Jeesuksen Kristuksen sovitukseksi – on enemmän kuin maksu synneistämme. Voimme kääntyä Vapahtajan puoleen, jotta Hän parantaa sydämemme ja vahvistaa henkeämme ja jotta me voimme tuntea rauhaa. Voimme laskea kuormamme Hänen jalkojensa juureen, ja Hän kantaa ne. Hän on meidän Lunastajamme. Hän tuntee meidät.

”Ja hän ottaa päällensä heidän heikkoutensa, jotta hänen sisimpänsä täyttyisi armolla, lihan mukaisesti, jotta hän osaisi lihan mukaisesti auttaa kansaansa sen heikkouksien mukaisesti” (Alma 7:12).

Tulosta