NA-viikkojulkaisu
5 helppoa tapaa kertoa Mormonin kirjasta
Tammikuu 2024


Julkaistaan vain sähköisenä

5 helppoa tapaa kertoa Mormonin kirjasta

Koskaan ei ole ollut helpompaa auttaa muita tuntemaan Mormonin kirjan voimaa elämässään.

Kuva
Kaksi naista katselevat puhelinta

Nykyajan profeettojen ja apostolien lausunnot Mormonin kirjan lukemisen siunauksista ovat henkeäsalpaavia.

Profeetta Joseph Smith sanoi: ”Sanoin veljille, että Mormonin kirja on virheettömin kaikista kirjoista maan päällä ja uskontomme lakikivi ja että ihminen pääsee lähemmäksi Jumalaa noudattamalla sen opetuksia kuin minkään muun kirjan avulla.”1

Presidentti Ezra Taft Benson (1899–1994) opetti: ”Mormonin kirja on se väline, jonka Jumala on tarkoittanut vyörymään ’yli maan kuin tulva’ kootakseen valittunsa (Moos. 7:62).”2

Joitakin vuosia sitten presidentti Russell M. Nelson todisti: ”Tämä on nimenomaan se kirja, joka auttaa valmistamaan maailmaa Herran toiseen tulemiseen.”3

Tällaiset voimalliset julistukset muistuttavat meitä siitä, miten tärkeää meidän on kertoa Mormonin kirjasta lähipiirissämme oleville. Kun teemme niin, me voimme auttaa muita saamaan elämäänsä lisää voimaa siinä opetetuista totuuksista, kuten presidentti Nelson todisti sanoessaan:

”Kun ajattelen Mormonin kirjaa, ajattelen sanaa voima. Mormonin kirjan totuuksilla on voima parantaa, lohduttaa, palauttaa, auttaa, vahvistaa ja ilahduttaa sieluamme.”4

Ideoita, joita voit kokeilla

Nykyajan maailmassamme on loputtomasti mahdollisuuksia kertoa Mormonin kirjasta. Kun mietimme, kuinka kertoa muille, voimme aloittaa ajattelemalla, kenelle voimme kertoa Mormonin kirjasta ja mitä heidän elämässään tapahtuu tällä hetkellä. Sitten voimme noudattaa Hengen kehotuksia tietääksemme, kuinka Mormonin kirja voi parhaiten siunata heitä. Tässä on viisi ideaa (monista), joita voimme kokeilla:

  1. Tutkiessamme Mormonin kirjaa voimme etsiä jakeita, jotka kiinnittävät huomiomme. Saako jokin niistä meidät ajattelemaan jotakuta tuntemaamme henkilöä? Voimme noudattaa saamaamme kehotusta ja jakaa lukemamme sanat rakastavasti kyseiselle henkilölle tekstiviestillä, sähköpostilla, puhelinsoitolla tai käsin kirjoitetulla viestillä.

  2. Kun tunnemme, että Mormonin kirja vaikuttaa meihin myönteisesti, me voimme rukoilla ja kysyä Jumalalta, kenelle muulle saattaisi olla hyötyä kokemustemme kuulemisesta. Sitten voimme kertoa kokemuksistamme luottaen Herran lupaukseen, että ”minä käyn teidän kasvojenne edellä. Minä olen teidän oikealla puolellanne ja vasemmalla, ja minun Henkeni on teidän sydämessänne ja minun enkelini teidän ympärillänne tukeakseen teitä.” (OL 84:88.)

  3. Onko meitä koskettanut kertomus, joka esitetään Mormonin kirjan videot -kokoelman jossakin videossa? Ihmiset löytävät näitä videoita yhä enenevässä määrin verkosta, ja niissä olevat kertomukset tuovat heitä evankeliumin totuuksien luo. Jälleen, jos tunnemme innoitusta katsoessamme niitä, me voimme miettiä, kuka muu voisi nauttia samanlaisesta kokemuksesta, ja sitten jakaa heille videolinkin.

  4. Yksi helpoimmista tavoista kertoa on yksinkertaisesti koskettaa Mormonin kirja -sovelluksen painiketta. Voit jakaa linkin jollekulle tai yksinkertaisesti antaa hänen skannata koodin puhelimellasi olevasta sovelluksesta. Vaikka istuisit bussissa jonkun vieressä, voit jakaa hänelle linkin ja päästää hänet lukemaan Mormonin kirjaa millä tahansa kielellä. Sovelluksessa on koko Mormonin kirjan teksti. Se sisältää myös Mormonin kirjan videot ja monia muita lähteitä, jotka voivat johtaa ihmisiä oppimaan lisää Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen opetuksistaan.

  5. Yksi perinteisimmistä tavoista, millä voimme jakaa kertoa Mormonin kirjaa, on yksinkertaisesti antaa jollekulle painettu kirja. Monet ihmiset etsivät hyvää kirjaa luettavaksi. Voimme antaa heille Mormonin kirjan ja kertoa heille, miksi sen lukeminen on meille niin merkityksellistä.

Mormonin kirjassa on vastauksia elämän haasteisiin!5 Se tukee uskoa Jeesukseen Kristukseen6 ja suuntaa ihmisiä Hänen puoleensa! Se voi nostaa ihmiset synnistä ja murheesta, opettaa heille, kuinka tuntea Vapahtajan rauhaa7, ja laajentaa heidän ymmärrystään siitä, keitä he ovat joka kerta, kun he lukevat sitä!

Kuten presidentti Nelson on sanonut, Mormonin kirja on ”väline, jolla Jumala toteuttaa [Israelin] kokoamisen”.8 Herra on tuonut Mormonin kirjan esiin osana työtään, ja meillä on tilaisuus kertoa sen hyvästä uutisesta muille. Riippumatta siitä, kuinka kerromme Mormonin kirjasta, me voimme olla varmoja siitä, että olemme mukana Jumalan työssä ihmisten pelastukseksi ja korotukseksi auttaaksemme Hänen lastensa kokoamisessa.

Tulosta