2021
Jeg er glad i dere
Januar 2021


Et budskap fra profeten

Jeg er glad i dere

Hentet fra ”Samtaler om gjenopprettelsen med president Russell M. Nelson,” videosamling, Evangeliebibliotek.

Bilde
President Nelson talking with children

President Nelson møtte noen Primær-barn i et tømmerhus i Palmyra i New York. Det ser ut som huset der Joseph Smith bodde da han fikk Det første syn. Her er noe av det president Nelson fortalte barna.

Alle er Guds barn

Det spiller ingen rolle hvor du ble født, hvilket flagg du vifter med eller hvilket språk du snakker. Vi er alle vår himmelske Faders barn, og vi vil vokse opp og bli som ham.

Innsats og belønning

Å være profet krever mye arbeid og mye studium. Alt som har å gjøre med å bli mer lik Frelseren, krever innsats. Da Gud ønsket å gi de ti bud til Moses, hvor ba han Moses om å gå? Til toppen av Sinai-fjellet. Så Moses måtte gå helt opp til toppen av fjellet for å få de ti bud. Herren elsker innsats, for innsats gir belønning som ikke kan komme uten den.

Profetens familie

Vi har ti barn, ni vakre døtre og én sønn. To av dem bor i himmelen nå. De hadde en kort tid på jorden, og de heier på oss i himmelen. Vi er forenet i tempelekteskap, noe som betyr at vi vil være sammen for evig etter at vi alle har hatt vår lille periode på jorden.

En oppskrift på lykke

Skriftene er som en kokebok. Hvis du ikke har en kokebok, og du bare begynner å blande mel og melk og egg, får du kanskje ingen god kake. Gud har gitt oss en oppskrift på lykke, og den kalles budene.

Ordet bud høres ut som en ordre, som om vi blir fortalt hva vi skal gjøre. Men det er egentlig en snarvei til å lære. Han har for eksempel befalt oss å ikke drikke alkohol eller røyke tobakk og andre skadelige stoffer. Hvorfor? Slik at du vil leve lenger og være lykkeligere. Tror dere jeg ville blitt 95 år hvis jeg hadde røykt og drukket? Nei. Og jeg er lykkelig. Og jeg kan stå på ski sammen med barnebarna mine.

Noe fantastisk

Omvendelse betyr at vi hver dag anstrenger oss litt mer og gjør litt mer for å bli lik vår Herre Jesus Kristus. Jeg omvender meg fremdeles. Hver dag prøver jeg å lære mer og bli mer slik Herren ønsker at jeg skal være. Og det er ingen straff. Det er en frydefull mulighet. Hver dag spretter jeg opp av sengen om morgenen og sier: “Å, det vil skje noe fantastisk i dag! Jeg kommer til å bli mer lik Jesus.”

Bilde
Friend Magazine, Global 2021/01 Jan

Illustrasjoner: David Habben

Skriv ut