2021
Afgørende samtaler
Maj 2021


»Afgørende samtaler«, Til styrke for de unge, maj 2021

Mødet søndag formiddag

Afgørende samtaler

Uddrag

Billede
en ung kvinde med armen om en anden ung kvinde

Vi kan ikke vente på, at omvendelse kommer til vores børn af sig selv. Tilfældig omvendelse er ikke en del af Jesu Kristi evangelium. At blive som vor Frelser sker ikke vilkårligt. Når vi er bevidste om at være kærlige, undervise og bære vidnesbyrd, kan det hjælpe børn til i en ung alder at begynde at føle Helligåndens påvirkning. Helligånden er afgørende for vores børns vidnesbyrd om og omvendelse til Jesus Kristus …

Overvej værdien af familiesamtaler om Jesu Kristi evangelium, afgørende samtaler, der kan indbyde Ånden. Når vi har sådanne samtaler med vores børn, kan vi hjælpe dem med at skabe et fundament, der »er en sikker grundvold, en grundvold, hvorpå [de], hvis de bygger derpå, ikke kan falde« (Hel 5:12).

Disse afgørende samtaler kan lede børn til at:

  • Forstå læren om omvendelse.

  • Have tro på Kristus, den levende Guds søn.

  • Vælge at blive døbt og få Helligåndsgaven, når de er otte år.

  • Og bede og »vandre retskaffent for Herren« (L&P 68:28) …

Når børn lærer og udvikler sig, vil deres overbevisninger blive udfordret. Men når de er udrustet på passende vis, kan de vokse i tro, mod og selvtillid, selv midt i stærk modstand.

Alma lærte os at »berede [vores] børns sind« (Alma 39:16). Vi forbereder den opvoksende generation på at blive fremtidige troens forsvarere, at forstå »at [de] er frie til selv at handle – til at vælge vejen til evigtvarende død eller vejen til evigt liv« (2 Ne 10:23). Børn fortjener at forstå denne store sandhed: Evigheden er den forkerte ting at tage fejl af.

Må vores enkle, men afgørende samtaler med vores børn hjælpe dem til at »nyde det evige livs ord [om] evigt liv« nu, så de kan nyde »evigt liv i den tilkommende verden, ja, udødelig herlighed« (Moses 6:59; fremhævelse tilføjet).

Udskriv