2022
At skabe noget fra ingenting
Februar 2022


»At skabe noget fra ingenting«, Til styrke for de unge, feb. 2022.

Hjemmeaftenlektion

At skabe noget fra ingenting

Når I føler, at jeres anstrengelser ikke slår til, så se mod Jesus Kristus for han kan vende jeres anstrengelser til noget større.

Mislykkes. Ikke at slå til. At begå en fejl. Tilmed synd. I har sandsynligvis oplevet følelsen af bare ikke at slå til. Som følgere af Jesus Kristus ønsker vi altid at gøre vores bedste, men nogle gange kan vi føle os nedtrykte over ikke at være perfekte.

Sandheden er, at vi ikke kan blive fuldkomne på egen hånd. Fuldkommenhed er i Jesus Kristus (se Moroni 10:32-33). Når vi kommer til ham, er ydmyge, omvender os og udøver vores tro, vil han gøre det »svage stærkt« for os (Eter 12:27). Som præsident Russel M. Nelson har sagt: »Med tro på ham kan vi flytte bjergene i vores liv.«1

Med denne hjemmeaftenlektion kan I og jeres familie tale om, hvordan vor himmelske Fader og Jesus Kristus kan hjælpe hver enkelt af jer med at vende jeres mangler til noget bedre, end I troede.

Sådan gør man

  1. Bed et familiemedlem om at skrive noget enkelt på papiret med kuglepennen. Bed dem om at forsøge ikke at tegne noget, som andre vil genkende.

  2. Send papiret til et andet familiemedlem, og bed dem om at bruge tuscherne eller farveblyanterne til at lave noget nyt ud af krusedullerne på papiret – en genstand, en person, et kunstværk. Det kan være lige, hvad de kan forestille sig. Vær kreative!

  3. Når de er færdige, beder I dem om at dele deres nye kunstværk med resten af familien. Det kan være sjovt for andre familiemedlemmer at prøve.

1

Billede
tegne

2

Billede
tegne

3

Billede
pige og ung mand med tegning

At lade Gud hjælpe

Som en krusedulle på papir skal der nogle gange ikke meget til for at gøre noget godt. Vi kan komme tæt på at nå vores mål, og andre gange er resultatet af vores indsats bare ikke til at få øje på.

Men når vi overgiver vores indsats til Herren, kan han gøre fantastiske ting! Præsident Ezra Taft Benson (1899-1994) sagde: »Mænd og kvinder, der vier deres liv til at gøre Guds vilje, vil opdage, at Gud kan få meget mere ud af deres liv end de selv kan. Han vil gøre deres glæde større, øge deres visioner, gøre deres opfattelsesevne bedre, styrke deres muskler, opløfte deres ånd, øge deres velsignelser, øge deres muligheder, trøste deres sjæl, give dem venner og udøse fred. Den, som mister livet i tjenesten for Gud, vil få evigt liv.«2

Vi kan blive frustrerede, når vores indsats for at gøre noget godt ikke bliver, som vi havde håbet, men vi må ikke miste modet. Når I »beder til Faderen i Kristi navn om, at han vil hellige din gerning for dig,« vil jeres indsats blive »til din sjæls velfærd« (2 Nefi 32:9). På trods af vores svagheder, vil han hjælpe os til at blive mere som ham, når vi er ydmyge og har tro på Gud.

Udskriv