2022
Jeg overvant min største svakhet
April 2022


“Jeg overvant min største svakhet”, Til styrke for ungdom, april 2022.

Temaet og meg

Ungdom forteller hvordan de etterlever ordene i temaene for Unge kvinner og quorumer i Det aronske prestedømme

Jeg overvant min største svakhet

“[Jeg verdsetter] omvendelsens gave og søker å forbedre meg hver dag.”

Bilde
ung kvinne

Da jeg var yngre, hadde jeg svært lett for å lyve for foreldrene mine. Det begynte som en uskyldig feiltagelse, men i årenes løp ble det en virkelig dårlig vane.

Jeg løy for dem nesten hver dag om de tåpeligste ting. Det kom til et punkt hvor de ikke stolte på meg lenger. Til og med når jeg sa sannheten, trodde de meg ikke. Jeg ble veldig frustrert. Mamma og pappa hadde prøvd alt for å hjelpe meg å slutte å lyve, men jeg klarte likevel ikke å slutte.

En søndag etter kirken satte de seg ned sammen med meg ved kjøkkenbordet. De leste Frelserens ord i Ether 12:27 for meg: “Og hvis menneskene kommer til meg, vil jeg vise dem deres svakhet. Jeg gir menneskene svakhet så de kan være ydmyke, og min nåde er tilstrekkelig for alle mennesker som ydmyker seg for meg, for hvis de ydmyker seg for meg og har tro på meg, da vil jeg la det svake bli til styrke for dem.”

Jeg hadde aldri hørt et mer virkningsfullt skriftsted. Jeg lærte det utenat og prøvde å la det forandre mitt hjerte.

På bare noen få uker, etter at jeg hadde bedt, grått og ydmyket meg for Gud i mange timer, hadde jeg overvunnet løgnproblemet mitt. Jeg lot kraften i Jesu Kristi forsoning virke i mitt liv!

Siden den dagen for fem år siden har jeg ikke løyet for foreldrene mine en eneste gang. Jeg er veldig stolt av innsatsen min. Endelig valgte jeg å omvende meg og, med Kristi hjelp, forandre meg. Jeg vet virkelig at Jesu Kristi “nåde er tilstrekkelig for alle mennesker som ydmyker seg for [ham]”.

Denne opplevelsen hjalp meg å få et sterkere vitnesbyrd om Mormons bok. Jeg kan vitne om at Skriftene er sanne. Jeg oppfordrer deg til å søke Kristus gjennom Skriftene.

Artikkelforfatteren bor i Virginia i USA.

Skriv ut