2022
Kuinka päätän, milloin on paras aika palvella lähetystyössä?
Heinäkuu 2022


”Kuinka päätän, milloin on paras aika palvella lähetystyössä?”, Nuorten voimaksi, heinäkuu 2022.

Kysymys ja vastaus

”Kuinka päätän, milloin on paras aika palvella lähetystyössä?”

Herra valmistaa keinon

Kuva
nuori nainen

”Taivaallisella Isällämme on meille työ tehtäväksi. Kun luemme Hänen sanojaan ja Hänen valittujen palvelijoidensa sanoja, voimme luottavaisina tietää, mitä Hän haluaa meidän tekevän. Tiedämme, että Herra valmistaa meille keinon toteuttaa ne asiat, joita Hän pyytää meitä tekemään (ks. 1. Nefi 3:7). Hän on aina apunamme, jos pyrimme noudattamaan Hänen käskyjään.”

Manuela O., 15, Ghana

Et ehkä koskaan tunne olevasi täysin valmis

Kuva
nuori mies

”Olen ammattilaislainelautailija, ja lykkäsin uraani kokeakseni sitä todellista iloa, joka tulee lähetystyössä palvelemisesta. Odotin, kunnes tunsin olevani todella valmis lähtemään, ja minua on siunattu sen vuoksi. Se on päätös sinun ja taivaallisen Isäsi välillä. Et ehkä koskaan tunne olevasi sataprosenttisen valmis. Lähetystyöpaperien lähettäminen tulee aina olemaan uskon harppaus, mutta se on sen arvoista.”

Jordan C., 22, Kalifornia, USA

Herra valmistaa sinua ja antaa sinulle voimaa

”Voit aina kysyä Herralta rukouksessa. Herra antaa voimaa niille, jotka Hän kutsuu lähetyssaarnaajiksi. Kun isäni kuoli, todistukseni pelastussuunnitelmasta lohdutti minua. Mutta tässä maailmassa on monia ihmisiä, jotka eivät vieläkään tiedä taivaallisen Isän suunnitelmasta. Tiedän, että Herra valmistaa ihmisiä minun opetettavakseni.”

Felipe F., 17, Brasilia

Kirjoita saamasi kehotukset muistiin

Kuva
nuori nainen

”Kun rukoilin palvelemisesta lähetystyössä, kirjoitin muistiin kehotuksia, joita sain puheista, musiikista tai ystäviltä. Kun tunsin lannistuvani valmistautuessani lähetystyöhöni, palasin muistiinpanoihini ja luin asioita, joita Henki oli kertonut minulle. Lähetin paperini ja luotin Herraan. Kun kuljet eteenpäin uskossa, et tiedä, kuinka kaikki järjestyy, mutta huomaat Jumalan käden vaikutuksen tehdessäsi päätöksiä!”

Bryanna M., 19, Oregon, USA

Hanki patriarkallinen siunauksesi

Kuva
nuori nainen

”Siitä asti kun sain patriarkallisen siunaukseni, olen tiennyt, että minun pitäisi kertoa evankeliumista. Valmistaudun nyt lähetystyöhön kertomalla evankeliumista ystävilleni. Vaikka minusta tuntuisi, ettei kokoaikaisessa lähetystyössä palveleminen ole minua varten sitten kun olen vanhempi, tiedän silti, että voin kertoa evankeliumista koko elämäni ajan.”

Elise D., 14, Florida, USA

Kysy Herralta ja muilta

”Olen vasta 14-vuotias, mutta olen itsekin pohtinut tätä kysymystä. Kun minun on aika päättää, milloin minun pitäisi palvella, rukoilen Herraa, että Hän auttaisi minua saamaan vastaukseni. Puhun myös ihmisille, jotka ovat läheisimpiä minulle, kuten perheeni, piispani ja ystäväni.”

Jordan V., 14, Nevada, USA

Herra antaa sinulle vastauksen

”Minulla on aina ollut halu palvella lähetystyössä, mutta tiedän, ettei se ole helppo päätös. Jos pyrimme uutterasti tutkimaan pyhiä kirjoituksia ja rukoilemme aina taivaallista Isää, tiedän, että Hän johdattaa meitä. Luota Herraan. Hän kertoo, mikä on sinulle oikea aika palvella lähetystyössä. Pyri edelleen saamaan vastaus, niin saat sen ja tunnet olevasi valmis.”

Nicolle R., 14, Brasilia

Valmistaudu hengellisesti, henkisesti ja fyysisesti

”Rukoile vilpittömästi ja pohdi pyhiä kirjoituksia, kun teet päätöstäsi. Ole avoin sille, mitä Henki voi kuiskata tai kertoa sinulle. Ja siihen asti voit osallistua kaikkiin sakramenttikokouksiin, seminaariin, pyhäkoululuokkiin ja Nuorten Naisten luokkiin tai Aaronin pappeuden koorumien kokouksiin. Voit myös valmistautua henkisesti ja fyysisesti.”

Addison H., 14, Utah, USA

Tulosta