2022
Temppeli ja sinun iankaikkinen matkasi
Heinäkuu 2022


”Temppeli ja sinun iankaikkinen matkasi”, Nuorten voimaksi, heinäkuu 2022.

Temppeli ja sinun iankaikkinen matkasi

Kuinka siunattuja olemmekaan, kun saamme opastusta Herran huoneessa.

Kuva
nuoria temppelin edustalla

Valokuva Noel Maglaque

Sinä olet matkalla. Se alkoi kauan sitten, kun elit taivaallisen Isän luona Hänen henkipoikanaan tai -tyttärenään. Nyt olet täällä maan päällä ja henkesi on fyysisessä ruumiissa oppiaksesi kaiken, mitä tarvitaan, jotta voit jonakin päivänä palata taivaallisen Isän luo ja olla kelvollinen kaikkiin siunauksiin, joita Hänellä on lapsiaan varten. Suurimpia asioita, mitä opit tällä iankaikkisella matkalla, opit Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon temppeleissä.

Temppeleitä ympäri maailman

Kun minä synnyin vuonna 1928, temppeleitä oli vain seitsemän. Nyt meillä on suurenmoisia temppeleitä eri puolilla maailmaa. Ja niitä tulee lisää! Temppelit tuovat iloa ja voimaa, joita tarvitsemme iankaikkisella matkallamme.

Missään muissa rakennuksissa maan päällä – edes kaikkein loisteliaimmissa rakennuksissa – ei ole sitä, mitä temppeleissä on. Vapahtaja sanoi Pietarille, että hänelle annettaisiin voima ja valtuus, niin että ”minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa” (Matt. 16:19). Se on paljon sanottu! Temppelit vihitään ja erotetaan pappeuden voimalla paikoiksi, joissa suoritetaan pyhiä toimituksia. Nämä toimitukset ovat voimassa verhon kummallakin puolella.

Ilo iankaikkisista perheistä

Vaimoni Barbara kuoli miltei neljä vuotta sitten. Mutta koska me menimme Herran huoneeseen ja meidät sinetöitiin aviomieheksi ja vaimoksi pappeuden voimalla, meidät on sidottu yhteen seitsemän lapsemme, 43 lastenlapsemme ja yli sadan lastenlastenlapsemme kanssa koko iankaikkisuudeksi. Kuinka suurenmoinen temppeli onkaan! Sydämeni täyttää ilo, koska perheeni on oleva yhdessä ikuisesti. Ja sinunkin perheesi voi olla.

Kun tulet minun ikääni, et ole kovinkaan kiinnostunut siitä, onko sinulla paljon rahaa tai ajatko hienoa autoa. Kallisarvoisinta elämässäsi on perheesi – ei vain se perhe, joka sinulla on täällä, vaan myös perheesi iankaikkisuuksissa.

Palautetun totuuden voima

Sinä tiedät, kuka olet – Jumalan poika tai tytär, jolla on rajattomat mahdollisuudet. Sinä tiedät, mistä olet tullut, miksi olet täällä ja mitä on edessäpäin tulevassa maailmassa.

Minut valtaa hämmästys, kun ajattelen näiden totuuksien olevan merkittävä tulos siitä, että nuori poika polvistui rukoukseen lehdossa. Isä ja Poika ilmestyivät Joseph Smithille, ja evankeliumin siunaukset palautettiin vähitellen.

Arvostan suuresti Joseph Smithiä. Palautettu ymmärryksemme Jumalan suunnitelmasta, Jeesuksen Kristuksen sovituksen keskeisestä roolista sekä perheiden ja temppelien iankaikkisesta tärkeydestä alkoi kaikki hänestä. Rakennamme edelleen temppeleitä ja ilmoitamme uusista, kun palautuksen suuri, jatkuva sanoma ulottuu kaikkialle maailmaan.

Palautetut totuudet, etenkin totuudet, joita opimme temppelitoimitusten avulla, asettavat elämän oikeisiin mittasuhteisiin ja antavat meille voimaa avuksemme iankaikkisella matkallamme.

Tee temppelistä osa elämääsi

Sinun voi olla vaikea kuvitella, että jollakin, mitä voit tehdä tänään, on suuri vaikutus vuosien kuluttua tai jopa tämän elämän jälkeen. Mutta muista se iankaikkinen matka, jolla olet. Kun sinut kastetaan ja konfirmoidaan, otat tärkeitä askelia tällä matkalla.

Voit auttaa edesmenneitä kulkemaan eteenpäin heidän matkallaan suorittamalla kasteita ja konfirmointeja heidän puolestaan temppelissä. Minä tein niin monta kertaa, kun olin sinun ikäisesi. Muistan, kuinka minut kastettiin kerran yli 60 ihmisen puolesta. Sain tuskin vedettyä henkeä kasteiden välissä!

Jos sinulla on mahdollisuus mennä temppeliin, tee se! Käy niin usein kuin voit. Pyydän, ettet juutu niin kovasti asioihin, jotka voivat viedä paljon aikaasi ja kääntää huomiosi pois siitä, mikä on todellista ja iankaikkista. Vaikka asuisit kaukana temppelistä, keskity ja valmistaudu nyt olemaan kelvollinen menemään temppeliin.

Valmistaudu nyt temppelisiunauksiisi

Yksi ensimmäisistä temppelitoimituksista, joita saat itsellesi, on endaumentti. Se on pappeuden voiman lahja, joka on kaikkien Jumalan lasten ulottuvilla. Me pääsemme osallisiksi tästä voimasta vastaanottamalla toimitukset ja pitämällä temppelissä tekemämme liitot elämämme jokaisena päivänä.

Voit valmistautua endaumenttiasi ja muita temppelitoimituksia varten pohtimalla, rukoilemalla ja oppimalla lisää temppelistä. Jos vanhempasi tai isovanhempasi ovat olleet temppelissä, puhu heidän kanssaan siitä, kuinka suurenmoinen siunaus se on. Myös piispasi ja muut johtohenkilöt auttavat sinua. Toivon lisäksi, että löydät hyviä ystäviä, jotka tukevat sinua. Olet kiitollinen, kun tulee päivä, jolloin menet temppeliin ja olet valmis vastaanottamaan kaikki ne ihmeelliset lupaukset ja siunaukset, joita Herra haluaa antaa sinulle.

Kuva
Jeesus Kristus opettamassa opetuslapsiaan

Kristus opettamassa opetuslapsiaan, Justin Kunz

Matka jatkuu

Tämän elämän tarkoituksena on valmistaa meitä seuraavaan elämään. Taivaallisen Isän suuri suunnitelma ei pääty kuolemaan, koska henkesi ei koskaan kuole. Henkesi jatkaa henkimaailmaan oppimaan, palvelemaan ja odottamaan ylösnousemusta. Sitten jokainen polvi on notkistuva ja jokainen suu on tunnustava, että Jeesus on Kristus (ks. Jes. 45:23). Hänen sovituksensa ja ylösnousemuksensa ansiosta ruumiimme ja henkemme yhdistetään jälleen ja matkamme jatkuu iankaikkisuuksiin. Mikä loistava siunaus se onkaan meille kaikille!

Loppujen lopuksi kaikki, mikä on iankaikkisesti merkityksellistä ja tärkeää, keskittyy Jeesuksen Kristuksen elämään ja palvelutyöhön. Tietosi Hänestä ja uskosi Häneen kasvavat, kun palvelet temppelissä. Tunnet, kuinka äärettömästi Hän rakastaa sinua, ja koet iloa ja hengellistä voimaa koko elämäsi ajan.

Tulosta