2022
Jeg har ikke haft nogen stærke åndelige oplevelser. Hvordan kan jeg bære mit vidnesbyrd?
August 2022


Jeg har ikke haft nogen stærke åndelige oplevelser. Hvordan kan jeg bære mit vidnesbyrd?« Til styrke for de unge, aug. 2022.

Spørgsmål og svar

Jeg har ikke haft nogen stærke åndelige oplevelser. Hvordan kan jeg bære mit vidnesbyrd?

Lad Gud råde

Billede
ung kvinde

»I kan få et vidnesbyrd, når I følger, hvad præsident Nelson har sagt om at lade Gud råde i sit liv ved at holde buddene, pagterne, læse skrifterne, bede og have Helligåndens ledsagelse. Vor himmelske Fader kan hjælpe jer til at se og påskønne de små mirakler, der sker i jeres liv, så I gradvist kan styrke jeres vidnesbyrd.«

Rosewin C. er 19 år og fra Filippinerne

Bed for at høre ham

Billede
ung kvinde

»Selv om du endnu ikke har haft nogen åndelige oplevelser, så bed til vor himmelske Fader om evnen til at høre ham og modtage bekræftelse på visse ting, som du ved er sande. Hvis dit sind og hjerte er åbent, vil lys og åbenbaring strømme ind i dit liv oftere. Snart vil du vide, hvad der virker bedst for dig, når du modtager åbenbaring fra ham.«

Chloe L. er 13 år og fra Arizona i USA

Hav tro

Billede
ung kvinde

»Du har ikke brug for stærke åndelige oplevelser som et syn. Du har bare brug for tro. I Lære og Pagter 63:9 står der: ›Tro kommer ikke ved tegn, men tegn følger dem, der tror.‹ Hav tro, følg konsekvent Herrens principper og prøv at se hans hånd i dit liv. At være taknemlig er også en del af et vidnesbyrd.«

Rebecca J. er 14 år og fra Indien

Alle er forskellige.

Billede
en ung mand

»Alle har forskellige oplevelser. Vi får måske ikke mægtige syn som profeten Joseph Smith gjorde, men det betyder ikke, at vi ikke har haft en åndelig oplevelse. At få svar på en bøn er en åndelig oplevelse. Det kan virke småt, men vores vidnesbyrd er værd at dele, hvis det er baseret på sandhed, uanset om de svar, vi modtager, er store eller små.«

Ramon S. er 17 år og fra Mexico

Fortæl om den enkle overbevisning

Billede
ung kvinde

»At bære dit vidnesbyrd handler om at udtrykke din taknemmelighed og tro på vor himmelske Fader og Jesus Kristus. I Alma 37:6 står der: ›Ved små og enkle ting bliver der udrettet store ting.‹ Du kan vidne om et skriftsted eller noget, du er taknemmelig for, som Gud har givet dig. Du vil opdage, at du får et stærkere vidnesbyrd ved at fortælle om enkle ting, du tror på.«

Hannah H. er 16 år og fra Utah i USA

Lær af tidligere oplevelser

»Vi begår alle fejl, men gennem omvendelse bliver vores fejltagelser til lektier. Vores erfaringer kan hjælpe os til at hjælpe andre til at se, at Herren altid er der for dem og vil sørge for en udvej. Del jeres følelser og det du har lært. Man kan aldrig vide, hvem der har brug for det.«

Andrea R. er 18 år og fra Mexico

Spørg

»Du kan få et vidnesbyrd ved at læse skrifterne, lære af ledere og ved at søge Helligåndens ledsagelse. I 3 Nefi 14:7 lærer vi: »Bed, og der skal gives jer.« Hvis vi spørger i tro og af et villigt hjerte, vil alle vores spørgsmål blive besvaret, og vi kan få et fast, inderligt vidnesbyrd.«

David R. er 18 år og fra Mexico

Træng jer frem

»Bliv ved med at læse i de hellige skrifter. Bliv ved med at bede. Bliv ved med at stræbe. Ingen, der bliver ved med at prøve og bliver ved med at bede, har fejlet. Herren vil velsigne dig med et stærkt vidnesbyrd, som du kan bære, når du bliver ved med at trænge dig frem.«

Edezza T. er 18 år og fra Filippinerne

Grib til handling

»Som missionær og nyomvendt har jeg haft mange af mine åndelige oplevelser de sidste to år efter min dåb. Jeg har lært, at hvis man ønsker et vidnesbyrd om noget, så prøv at gøre det. For at udvikle et vidnesbyrd om at dele evangeliet, så prøv at dele det. Eller læs Mormons Bog, bed og se, hvad Ånden fortæller jer.«

Ældste Benavente er 27 år og fra Californien i USA

Udskriv