2022
Ik heb nog nooit een krachtige geestelijke ervaring gehad. Hoe kan ik mijn getuigenis geven?
Augustus 2022


‘Ik heb nog nooit een krachtige geestelijke ervaring gehad. Hoe kan ik mijn getuigenis geven?’, Voor de kracht van de jeugd, augustus 2022.

Vraag en antwoord

‘Ik heb nog nooit een krachtige geestelijke ervaring gehad. Hoe kan ik mijn getuigenis geven?’

Laat God zegevieren

Afbeelding
jongevrouw

‘Je ontvangt een getuigenis als je gehoor geeft aan de woorden van president Nelson om God in je leven te laten zegevieren door de geboden te onderhouden, verbonden na te komen, in de Schriften te lezen, te bidden en het gezelschap van de Heilige Geest waardig te zijn. Onze hemelse Vader kan je helpen om de kleine wonderen in je leven te zien en te waarderen, zodat je je getuigenis geleidelijk kunt versterken.’

Rosewin C. (19), Filipijnen

Bid om Hem te horen

Afbeelding
jongevrouw

‘Als je nog geen geestelijke ervaringen hebt gehad, bid dan tot je hemelse Vader of je Hem mag horen en bevestiging mag ontvangen van bepaalde dingen waarvan je weet dat ze waar zijn. Wanneer je je verstand en hart openstelt, zul je meer licht en openbaring ontvangen. Dan weet je al snel op welke manier jij openbaring van Hem ontvangt.’

Chloe L. (13), Arizona (VS)

Heb geloof

Afbeelding
jongevrouw

‘Je hebt geen krachtige geestelijke ervaringen, zoals een visioen, nodig. Je hebt alleen maar geloof nodig. In Leer en Verbonden 63:9 staat: “Geloof komt niet door tekenen, maar tekenen volgen hen die geloven.” Heb geloof, leef de beginselen van de Heer getrouw na en probeer zijn hand in je leven te zien. Dankbaarheid is ook onderdeel van een getuigenis.’

Rebecca J. (14), India

Iedereen is anders

Afbeelding
jongeman

‘Iedereen heeft andere ervaringen. We krijgen misschien geen bezoek van hemelse boodschappers zoals de profeet Joseph Smith, maar dat wil niet zeggen dat we geen geestelijke ervaring hebben gehad. Een antwoord op een gebed is ook een geestelijke ervaring. Dat lijkt misschien iets kleins, maar we kunnen ons getuigenis geven wanneer het verankerd is in waarheid, of onze ontvangen antwoorden nu groot of klein zijn.’

Ramon S. (17), Mexico

Vertel over eenvoudige geloofsovertuigingen

Afbeelding
jongevrouw

‘Met je getuigenis druk je je dankbaarheid voor en je geloof in onze hemelse Vader en Jezus Christus uit. In Alma 37:6 staat dat “door kleine en eenvoudige dingen grote dingen worden teweeggebracht”. Je kunt getuigen van een Schrifttekst of je dankbaarheid uiten voor iets wat God je gegeven heeft. Je zult merken dat je getuigenis sterker wordt als je over je eenvoudige geloofsovertuigingen vertelt.’

Hannah H. (16), Utah (VS)

Leer van ervaringen uit het verleden

‘We maken allemaal fouten, maar door bekering kunnen we van onze fouten leren. Door onze ervaringen kunnen we anderen helpen inzien dat de Heer er altijd voor hen is en dat Hij een weg bereidt. Vertel over je gevoelens en levenslessen. Je weet maar nooit wie dat nodig heeft.’

Andrea R. (18), Mexico

Vraag

‘Je ontvangt een getuigenis door in de Schriften te lezen, van leiders te leren en naar het gezelschap van de Heilige Geest te streven. In 3 Nephi 14:7 lezen we: “Vraag, en het zal u gegeven worden.” Als we met geloof en een gewillig hart vragen, worden al onze vragen beantwoord en ontvangen we een sterk, oprecht getuigenis.’

David R. (18), Mexico

Streef voorwaarts

‘Blijf in de Schriften lezen. Blijf bidden. Blijf je best doen. Je inspanningen om het te blijven proberen en te blijven bidden, zijn nooit tevergeefs. Wanneer je voorwaarts blijft streven, zal de Heer je met een sterk getuigenis zegenen.’

Edezza T. (18), Filipijnen

Onderneem actie

‘Als zendeling en recente bekeerling heb ik in de afgelopen twee jaar na mijn doop veel geestelijke ervaringen gehad. Ik heb geleerd dat je iets moet doen wanneer je er een getuigenis van wilt ontvangen. Probeer je getuigenis van het evangelie te delen om een getuigenis ervan te ontwikkelen. Of lees het Boek van Mormon, bid en kijk wat de Geest je vertelt.’

Ouderling Benavente (27), Californië (VS)

Afdrukken