2022
Skape et mer himmelsk hjem
Oktober 2022


“Skape et mer himmelsk hjem”, Til styrke for ungdom, okt. 2022.

Temaet og meg

Ungdom forteller hvordan de etterlever ordene i temaene for Unge kvinner og quorumer i Det aronske prestedømme

Skape et mer himmelsk hjem

“Jeg vil forberede meg til å bli … en lojal ektemann og en kjærlig far ved å være en sann Jesu Kristi disippel.”

Bilde
ung mann

Ved å etterleve evangeliet lærer jeg å tjene andre – spesielt hjemme. Når jeg hjelper mamma, føler hun seg mindre overveldet, og husarbeidet er lettere for henne.

Mamma sier alltid at vi må holde huset organisert. Dette kan være vanskelig med syv personer i hjemmet, men når vi er i et organisert og rent hus kan vi føle oss nærmere Gud.

Profeter lærer oss at det beste stedet for oss å lære om evangeliet er i vårt hjem. Vi studerer vanligvis Skriftene som familie. Noen ganger er det vanskelig, men med innsats klarer vi å studere. Dette hjelper Ånden å være mer tilstede i vårt hjem og kan hjelpe oss å motstå verdens angrep på familier.

En annen ting som virkelig styrker familien vår, er å gjøre aktiviteter sammen. Det kan være enkle ting som å sitte utenfor huset vårt og snakke sammen eller gå ut for å spise noe. Når vi gjør dette, føler alle seg bra og vårt familieforhold blir styrket.

Jeg har lært at det er et stort ansvar å være prestedømsbærer. Det er mye jeg kan gjøre for å tjene og velsigne mine naboer, og spesielt for å tjene min familie gjennom prestedømmet. Det er også viktig å være ansvarlig i mine kall. Når jeg mottar et kall til å tjene, prøver jeg å engasjere meg og yte mitt beste. Jeg vet at det samme vil være tilfelle når jeg får det store ansvaret å være far.

Ved å anvende disse tingene og følge vår Frelser Jesu Kristi eksempel, forbereder jeg meg til å bli en god ektemann og far i fremtiden. Å hjelpe mamma og prøve å etterleve evangeliet har lært meg dette. Jeg vet hvilken kjærlighet Gud har til meg og hans ønske om at jeg en dag kan lede min familie med ære.

Artikkelforfatteren bor i Rio Grande do Sul i Brasil.

Skriv ut