2022
“Hvordan kan jeg holde håpet oppe, når jeg ikke fikk de velsignelsene jeg håpet på?”
Oktober 2022


“Hvordan kan jeg holde håpet oppe, når jeg ikke fikk de velsignelsene jeg håpet på?”, Til styrke for ungdom, okt. 2022.

Spørsmål og svar

“Hvordan kan jeg holde håpet oppe, når jeg ikke fikk de velsignelsene jeg håpet på?”

Ha tro og tillit

“Vi kan holde vårt håp oppe ved å ha tro og sette vår lit til Gud. Selv om vi ikke blir velsignet akkurat nå, kan vi oppnå disse velsignelsene med tiden.”

Poerani S., 15, Tahiti

Be om trøst

“Jeg kan bevare håpet ved å be oppriktig om trøst fra vår himmelske Fader. Jeg kan også lese konferansetaler eller vitnesbyrd fra andre som har gjennomlevd lignende situasjoner, slik at jeg kan se hvordan de klarte å forbli forhåpningsfulle.”

Heinarii S., 16, Tahiti

Fokuser på Jesus Kristus

Bilde
ung mann

“Det er viktig å ha håp, spesielt når dette håpet fokuserer på Jesus Kristus. Noen ganger kommer ikke velsignelsene vi håper på, når vi ønsker det. Når vi har håp i Herren – og ikke bare håper på velsignelsene vi ønsker å motta fra ham – vil vi motta enda mer enn vi håpet på.”

Nilton R., 19, Argentina

Behold et evig perspektiv

Bilde
ung kvinne

“Noen ganger er det trist, og det er greit. Se fremover og behold et evig perspektiv. Det hjelper å beholde en positiv innstilling. Det var en tid da jeg ikke kom med på skolens basketball-lag, og det var vanskelig. Men etter hvert som året gikk, innså jeg at jeg ville ha hatt det vanskeligere med basketball enn uten den. Se dypere etter og se de små velsignelsene som kan følge av det.”

Candice N., 16, Utah i USA

Vit at Han har en plan

Bilde
ung mann

“Jeg holder håpet oppe ved å vite at vår himmelske Fader fremdeles elsker meg og velsigner meg på andre måter. Før broren min døde, ba jeg om at han måtte leve, men jeg visste at vår himmelske Fader hadde en annen plan for ham og meg. Vår himmelske Fader velsignet meg med fred og jeg vet at jeg vil få se broren min igjen.”

Aaron P., 12, Utah i USA

Gud gir oss det vi trenger

“Det hjelper meg å huske at Gud vil gi oss det vi trenger, ikke alltid det vi ønsker. Vi kan se eksempler i Skriftene på personer som ikke fikk velsignelsene de trodde de ønsket, men senere mottok velsignelsene de virkelig trengte – velsignelser som var helt riktige for dem.”

Maria B., 18, Uruguay

Skriv ut