2022
Et liv fylt av glede
Desember 2022


“En prøve på min karakter”, Til styrke for ungdom, des. 2022.

Et liv fylt av glede

Caroline kjenner sin hensikt, og hun er ivrig etter å oppfylle den.

Bilde
ung kvinne

Fotografier: Christina Smith

Caroline M. fra Tennessee i USA elsker å spre glede. “Jeg liker når folk er lykkelige,” sier hun. “Min hensikt i livet er å hjelpe folk å vite hvor høyt Jesus elsker dem. Min hensikt her på jorden er å spre håp, lykke og kjærlighet.”

Caroline liker å lære Jesu Kristi evangelium, etterleve det hun lærer og dele evangeliet med andre. Hun vet at evangeliet gir stor glede fordi hun selv har opplevd det.

Bilde
ung kvinne og mor

Gleden ved å lære evangeliet

Caroline finner glede i Jesu Kristi evangelium fordi “det bringer så mye kjærlighet til alle”. Hun sier: “Jeg følger Jesus Kristus ved å være lydig. Han er kilden til fred, lykke og kjærlighet – det er hvem Jesus Kristus er for meg. Han døde for oss og betalte for våre synder slik at vi kan bli som ham.”

Bilde
en ung kvinne med en smarttelefon

Seminar er én måte Caroline har kunnet lære evangeliet på, og det har vært en god erfaring for henne. “Jeg elsker Morgenseminar. Jeg er en morgenperson.” Elevene kommer hjem til henne siden moren hennes er Seminar-lærer. “Det er ikke mange som er medlem av Kirken der jeg bor. Men noen få medlemmer går på min videregående skole og kommer til Seminar sammen med meg.”

Bilde
ung kvinne som studerer Skriftene

Hun har likt å studere Det gamle testamente i Seminar i år. En av favoritthistoriene hennes er beretningen om skapelsen i 1 Mosebok. “Jeg elsker å lese om skapelsen fordi den viser at Jesus skapte denne verdenen for meg. Det gjør meg veldig glad å tenke på at han gjorde det for meg.”

Bilde
ung kvinne som ber

Gleden ved å leve evangeliet

Etterlevelse av evangeliet gir også Caroline stor glede. Hun elsker Jesus Kristus og ønsker å følge ham, noe som hjalp henne å forstå hvor viktig det er å bli døpt. ”Jeg visste at jeg måtte adlyde Guds bud, at jeg måtte inngå pakter med ham og følge riktig sti.”

Bilde
familie

Ved å bli døpt visste hun at hun ville følge riktig sti – stien Jesus viste oss. For henne føltes det “så fantastisk” å bli døpt. Gjennom sitt ønske om å inngå og holde pakter, og sitt ønske om å tjene andre og gi dem glede, viser hun at hun ønsker å følge Jesus Kristus.

En annen måte Caroline ofte opplever evangeliets glede på, er gjennom Kirkens aktiviteter. Hun elsker å gå på Unge kvinners klasser og aktiviteter på grunn av den lykken hun finner der. “Unge kvinner får meg til å smile og le.”

Bilde
ung kvinne som ler

Hun liker også å dra på Unge kvinners leir. “Når jeg er på Unge kvinners leir, er alle rundt meg, og jeg kan føle Ånden. Det minner meg om da jeg ble døpt.”

Caroline opplever også gleden ved evangeliet i hverdagen. “Hver gang jeg spiller piano eller gitar, hver gang jeg ber Gud om å hjelpe noen, når jeg er ensom, når jeg lytter til oppløftende musikk – alt det viser meg at Frelseren elsker meg fordi jeg kan høre ham.”

Bilde
ung kvinne på en huske

Gleden ved å dele evangeliet med andre

Da Caroline var på Unge kvinners leir, bar hun vitnesbyrd om at hun er en Guds datter, at han har en hensikt med henne i dette livet, og at hennes hensikt er å bringe glede og kjærlighet til andre. “Mange fortalte meg hvor godt de likte vitnesbyrdet mitt.”

Noe spesielt ved akkurat dette vitnesbyrdet var at alle tydelig kunne høre henne og forstå hva hun sa. Dette gjorde Caroline glad siden det ikke alltid er tilfelle. Caroline har Downs syndrom, og hun sier det er vanlig at folk har vanskelig for å forstå alt en person med Downs syndrom sier.

Ånden var sterk da hun bar sitt vitnesbyrd, og etterpå sa mange at det å høre Carolines vitnesbyrd var en av de helligste opplevelsene i deres liv. Hun visste at Ånden tydelig bekreftet sannheten i det hun sa.

Bilde
en ung kvinne sammen med sin far

Caroline har selv lært at det å tjene andre gir glede! Den hellige ånd har hjulpet henne å føle gleden ved evangeliet og gleden ved å følge Jesus Kristus, og hun ønsker at andre skal oppleve den samme følelsen. Ved å spre lykke og kjærlighet til andre, bringer hun Ånden inn i deres liv. Og ved å dele det som bringer henne glede, innbyr hun dem til å komme til Kristus.

Skriv ut