2022
Hvorfor er Kirkens normer viktige? Hvordan kan jeg få et vitnesbyrd om dem?
Desember 2022


“Hvorfor er Kirkens normer viktige? Hvordan kan jeg få et vitnesbyrd om dem?”, Til styrke for ungdom, des. 2022.

Spørsmål og svar

“Hvorfor er Kirkens normer viktige? Hvordan kan jeg få et vitnesbyrd om dem?”

De løfter og oppbygger oss

Bilde
ung mann

“Normer er viktige fordi de løfter og oppbygger oss. De leder oss også til å ta riktige valg, noe som hjelper oss å komme nærmere Kristus. Vi kan få et vitnesbyrd om normene ved å lese og studere heftet Til styrke for ungdom, som viser viktige prinsipper og normer som vi kan følge.”

Samuel C., 15, Brasil

Herren tar vare på oss

“Kirkens normer er svært viktige for vår fysiske og psykiske helse. Herren ønsker at vi skal være sunne og lykkelige, og han gir oss normer for å ta vare på oss! For å få et vitnesbyrd om disse sannhetene, må vi be for å få vite om de er sanne, lese i Skriftene og holde budene. Herren ønsker at vi skal ha et vitnesbyrd om disse sannhetene.”

Dana S., 12, Argentina

Se etter velsignelser

“Kirkens normer er viktige fordi de hjelper oss til å forbedre oss og bli som Herren Jesus Kristus. Jeg har fått et vitnesbyrd om dette når jeg har sett etter velsignelsene som kommer ved å følge Kirkens normer. Dette minner meg om den guddommelige hensikten med hver norm og motiverer meg til å holde meg på paktens sti.”

Christian R., 18, Utah i USA

Normer bringer lykke

Bilde
ung kvinne

“Kirkens normer bringer oss nærmere Kristus. De hjelper oss å innrette oss etter vår himmelske Faders plan, som gir oss evig lykke. Når vi velger å følge disse normene, kan vi styrke vår tro på Kristus og bli mer lik ham.”

Kenison M., 17, Virginia i USA

Utøv tro, og stol på Guds vilje

Bilde
ung kvinne

“Hvis jeg velger å holde Kirkens normer, vil jeg få et vitnesbyrd om dem gjennom Den hellige ånd. Vi vet fra Ether 12:6 at vi ‘[ikke får] noe vitnesbyrd før [vår] tro er prøvd’. Hvis vi har nok tro til å stole på at disse normene er Guds vilje for oss, vil vi motta et vitnesbyrd om dem etter Guds tidsplan.”

Camilla P., 17, Hawaii i USA

Lydighet og tillit

“Kirkens normer er til for å hjelpe oss å holde oss på paktens sti. Selv om vi ikke alltid forstår hvorfor en bestemt norm er viktig, kan vi få et vitnesbyrd om den ved å være lydig til denne normen, og ved å stole på vår himmelske Fader, Jesus Kristus og våre ledere i Kirken.”

Anwyn T., 16, Florida i USA

Skriv ut