2022
Waarom zijn de kerknormen belangrijk? Hoe krijg ik er een getuigenis van?
December 2022


‘Waarom zijn de kerknormen belangrijk? Hoe krijg ik er een getuigenis van?’, Voor de kracht van de jeugd, december 2022.

Vraag en antwoord

‘Waarom zijn de kerknormen belangrijk? Hoe krijg ik er een getuigenis van?’

Ze verheffen ons en bouwen ons op

Afbeelding
jongeman

‘Normen zijn belangrijk omdat ze ons verheffen en opbouwen. Ze zorgen er ook voor dat we goede keuzes maken, waardoor we dichter bij Christus kunnen komen. We kunnen een getuigenis van de normen krijgen door het boekje Voor de kracht van de jeugd te lezen en te bestuderen, waarin belangrijke beginselen en normen staan die we moeten naleven.’

Samuel C. (15), Brazilië

De Heer zorgt voor ons

‘De normen van de kerk zijn van groot belang voor onze lichamelijke en mentale gezondheid. De Heer wil dat we gezond en gelukkig zijn, en Hij geeft ons normen om voor ons te zorgen! Om een getuigenis van deze waarheden te hebben, moeten we bidden om te weten of ze waar zijn, de Schriften lezen en de geboden onderhouden. De Heer wil dat we een getuigenis van die waarheden hebben.’

Dana S. (12), Argentinië

Let op zegeningen

‘De normen van de kerk zijn belangrijk omdat ze ons helpen onszelf te verbeteren en zoals de Heer Jezus Christus te worden. Ik heb hier een getuigenis van gekregen door te letten op de zegeningen die voortvloeien uit het naleven van de normen van de kerk. Dat herinnert me aan het goddelijke doel van elke norm en motiveert me om op het verbondspad te blijven.’

Christian R. (18), Utah (VS)

Normen brengen geluk

Afbeelding
jongevrouw

‘De normen van de kerk brengen ons dichter tot Christus. Ze helpen ons om ons op het plan van onze hemelse Vader te richten, dat ons eeuwig geluk brengt. Als we ervoor kiezen om deze normen na te leven, kunnen we ons geloof in Christus versterken en meer zoals Hij worden.’

Kenison M. (17), Virginia (VS)

Oefen geloof en vertrouw op Gods wil

Afbeelding
jongevrouw

‘Als ik ervoor kies om de normen van de kerk na te leven, zal ik er door de Heilige Geest een getuigenis van krijgen. We weten uit Ether 12:6 dat we “geen getuigenis [ontvangen] dan na de beproeving van [ons] geloof”. Als we voldoende geloof hebben om erop te vertrouwen dat deze normen Gods wil voor ons zijn, zullen we er op Gods tijd een getuigenis van ontvangen.’

Camilla P. (17), Hawaï (VS)

Gehoorzamen en vertrouwen

‘De normen van de kerk zijn er om ons op het verbondspad te houden. Zelfs als we niet altijd begrijpen waarom een bepaalde norm belangrijk is, kunnen we er een getuigenis van krijgen door die norm te gehoorzamen en op onze hemelse Vader, Jezus Christus en onze kerkleiders te vertrouwen.’

Anwyn T. (16), Florida (VS)

Afdrukken