2023
Vi kan omvende oss
Mars 2023


“Vi kan omvende oss”, Til styrke for ungdom, mars 2023.

Alt makter jeg i Kristus som gjør meg sterk.

Ungdom forteller hvordan Kristus har styrket dem til å gjøre vanskelige ting (se Filipperne 4:13).

Vi kan omvende oss

Bilde
ung mann

Selv om jeg ble døpt da jeg var åtte år gammel, gjorde jeg ikke alltid de riktige tingene. Da jeg var tenåring begynte jeg å være sammen med en gruppe gutter, og vi begynte å rote oss borti ting jeg visste ikke var bra.

Etter at søsteren min giftet seg, hjalp hun meg å komme tilbake til Kirken. Jeg lærte om hvor viktig Visdomsordet er, og at jeg behandlet kroppen min bra.

Men en dag begikk jeg en annen alvorlig synd. Jeg følte at jeg ikke kunne ha Ånden eller prestedømmets kraft med meg. Jeg følte meg helt verdiløs og trodde ikke jeg ville være i stand til å utføre mine ansvarsoppgaver i kirken, som å velsigne og dele ut nadverden.

Men evangeliet lærte meg at vi alltid kan omvende oss. Det var vanskelig å gå til biskopen og bekjenne min synd. Det var vanskelig å vite at folk kunne se meg gå inn på biskopens kontor. Men jeg ønsket Herrens fred, og jeg ønsket å omvende meg.

Biskopen min holdt en bønn sammen med meg og fortalte meg at Herren alltid er barmhjertig mot dem som ønsker å omvende seg, og at jeg ville være i stand til å komme meg etter min feil. Jeg har nå begynt å lese i Skriftene og be, og jeg vet at det hjelper meg å motstå fristelse.

Hvis omvendelsesprosessen er vanskelig for deg, skulle du alltid huske Jesu Kristi gave og hans mirakuløse forsoning. Alle synder og gjør feil, og vi vil ikke bli fullkomne i dette liv. Men gjennom Jesu Kristi forsoning og blodet han utgjøt for oss, kan vi alltid omvende oss. Med Herrens hjelp kan vi gå fremover mot fullkommenhet.

Kenneth B., Tonga

Skriv ut