2023
“Hvordan kan jeg bedre hjelpe mine venner som ikke er aktive i Kirken å styrke sitt vitnesbyrd?”
Mars 2023


“Hvordan kan jeg hjelpe mine venner som ikke er aktive i Kirken å styrke sitt vitnesbyrd?”, Til styrke for ungdom, mars 2023.

Spørsmål og svar

“Hvordan kan jeg hjelpe mine venner som ikke er aktive i Kirken å styrke sitt vitnesbyrd?”

Vær en velsignelse for andre

Bilde
ung kvinne

“Når jeg prøver å hjelpe en venn å styrke sitt personlige vitnesbyrd, prøver jeg å være en velsignelse og støtte i hans liv. Jeg prøver å være et eksempel og vise ham at Kristi evangelium kan styrke hans vennskap og familieforhold hvis han streber etter å være lydig og rettferdig. Jeg liker å hjelpe ham å føle at noen er glad i ham.”

Selina O., 19, Bolivia

Innby alltid

“Du kan undervise vennene dine om Jesu Kristi kjærlighet og barmhjertighet, og hvordan Han kan hjelpe dem. Innby dem til å gå i kirken og delta i ungdomsklassene sammen med deg. Dette kan hjelpe dem å utvikle et sterkt vitnesbyrd om Jesus Kristus.”

Shara R., 12, Colombia

Vær vennen deres først

Bilde
ung kvinne

“Jeg prøver alltid å være inkluderende og sørge for at vennene mine vet at jeg tenker på dem. Jeg vet at jeg kan være et lys for dem når jeg opprettholder vårt vennskap og vår kjærlighet. Jeg kan innby vennene mine til Kirkens aktiviteter, men jeg er alltid deres sanne venn først. Vennene dine vil styrke sitt vitnesbyrd når de ser ditt kjærlige eksempel og støttende vennskap.”

Mia D., 19, Florida i USA

Kristus vil hjelpe deg

“Det kan være vanskelig å ha mindre aktive venner, men jeg liker å invitere vennene mine til en morsom ungdomsaktivitet eller til kirken når jeg skal holde tale. Hvis de viser interesse, gir jeg dem en Mormons bok med mitt vitnesbyrd og uthevede vers som er viktige for meg. Husk at Kristus vil hjelpe deg i enhver situasjon.”

Elizabeth B., 15, Florida i USA

Bare vær snill

Bilde
ung mann

“Jeg stilte Seminar-læreren mitt dette spørsmålet. Han sa: ’Bare vær snill, Jordan. Du gjør allerede det rette.’ Til å begynne med tenkte jeg: ‘Bare det å være snill er ikke nok.’ Men så tenkte jeg på vennen min som trengte mitt vennskap og eksempel. Ånden hjalp meg å være snill og vite hva jeg skulle si. Nå ønsker hun å bli døpt en dag!”

Jordan S., 17, Utah i USA

Skriv ut