2023
Geld verdienen voor een zending
April 2023


‘Geld verdienen voor een zending’, Voor de kracht van de jeugd, april 2023.

Alle dingen kan ik aan door Christus

Jongeren vertellen hoe Christus hun de kracht heeft gegeven om moeilijke dingen te doen (zie Filippenzen 4:13).

Geld verdienen voor een zending

Afbeelding
jongemannen

Eerst wilde ik niet op zending. Er was zoveel waar ik mijn tijd beter aan kon besteden, zoals een studie of werken voor een auto. Maar toen hoorde ik een toespraak van onze profeet, president Russell M. Nelson, waarin hij het over geloof en zendingswerk had. Ik wist dat ik alleen kennis van het evangelie had gekregen omdat twee mensen hadden besloten op zending te gaan. Dus sprak ik met mijn bisschop over een zending.

Ik besefte dat ik een baantje moest zoeken om mijn zending te bekostigen, maar het was moeilijk om tijdens de pandemie werk te vinden. Op een dag was ik gestrest omdat het mij maar niet lukte. Ik besloot te bidden. Toen ik erover nadacht, kwamen de woorden ‘Verkoop flesjes water’ in mij op. Die indruk was heel sterk! In Brazilië verkopen mensen vaak lekkernijen of drankjes bij verkeerslichten. Ik had direct veel vragen over het verkopen van water, maar ik wist wat mij te doen stond. Ik deed wat onderzoek en besloot op een meer professionele wijze water te verkopen.

Het was moeilijk om water te venten, want het was erg heet. Op de eerste dag was het maar liefst 38 graden Celsius en erg vochtig. En we konden niet onder de parasol staan omdat we de koelboxen eronder hadden gezet. Die dag werkten we vijf uur non-stop in de brandende zon. In al die uren bleef ik denken: ik doe dit omdat ik op zending wil! Diep vanbinnen wist ik dat de Heer met me was, en dat Hij me zou beschermen en helpen.

Ik ben het enige lid van de kerk in mijn familie, dus mijn geloof in Jezus Christus was mijn enige motivatie. Hoewel ik in sommige opzichten alleen ben, is Hij er altijd voor mij. En als we doen wat Hij vraagt en op Hem vertrouwen, zal Hij ons daar brengen waar we moeten zijn.

Hoewel er stormen kunnen opsteken, weet ik dat ik kan besluiten om in zo’n storm mijn geloof te vergroten. Jezus Christus heeft de macht om mij dichter tot Hem te brengen en mij wonderen te laten zien die ik zonder beproevingen nooit had gezien. Als ik Hem volg en me van mijn fouten bekeer, zullen al mijn offers voor een groot doel zijn, en dat geeft me gemoedsrust.

Ítalo O., Brazilië

Afdrukken