Til styrke for de unge
Discipel til discipel
Januar 2024


»Discipel til discipel« Til styrke for de unge, jan. 2024.

Ungdomstema 2024

Discipel til discipel

Hvordan kan I være en Jesu Kristi discipel? Det er måske enklere, end I tror. Læs om unge, der har været eksempler på at være disciple for andre unge.

Billede
unge mænd

Kyler C. er 13 år

og fra Guayas i Ecuador. Han kan lide at spille basketball og violin.

To af mine venner fra kirken, Arick og Mike, har lært mig vigtigheden af at være en af Jesu Kristi discipel. Deres eksempel har hjulpet mig med at styrke mit ønske om at tjene som missionær. Nu glædes jeg over at dele Jesu Kristi lære med folk i nød.

Mine venner er også gode eksempler på at følge Kristus i den måde, de taler på. De har delt mange oplevelser med mig om at følge Jesus Kristus, som har tilskyndet mig til at nærme mig ham. For eksempel har min ven lært mig, at når vi har et spørgsmål, så kan vi spørge Gud. Og hvordan ved vi, hvornår han har svaret? Det vil vi vide i vores hjerte. Det er Ånden, der siger, at Gud taler til os, og at vi vælger den rette vej. 

Billede
ung kvinde og ung mand

Ayotunde Rafael A. er 15 år

og fra Oyo i Nigeria. Hun kan lide at danse, dyrke sport og undervise med missionærerne.

Min ven Ewa (forkortelse for Ewaoluwa) er for mig et eksempel på at være en Jesu Kristi discipel. På et tidspunkt fornærmede hun mig, og jeg blev vred på hende. Så bad hun mig om tilgivelse. Gennem denne proces lærte jeg ydmyghed og tilgivelse af hende. Hun var så ydmyg, da hun undskyldte, og jeg tilgav hende.

For mig er det at være Jesu Kristi discipel at holde vor himmelske Faders bud om at elske Gud og hans søn, Jesus Kristus, og at gøre mit bedste for min næste.

Billede
ung mand

Gabriel A. er 12 år

og fra Oyo i Nigeria. Han kan lide at spille fodbold.

Jeg kendte en dreng fra kirken, som tidligere mobbede andre, men en dag forandrede han sig pludseligt. Jeg besluttede at spørge ham: »Hvorfor har du forandret dig?« Han fortalte mig, at han bad og læste i sine skrifter, bevarede troen og arbejdede hårdt på at ændre sin adfærd. Det hjalp mig, for nu, når jeg ønsker at træffe en beslutning, både akademisk eller åndeligt, så beder jeg normalt Gud om at vejlede mig.

Min ven er måske ikke fuldkommen, men hans opførsel rørte mit hjerte. Nu læser jeg normalt skrifterne, før jeg foretager mig noget nyt i mit liv. Min vens eksempel har bragt mig tættere på Kristus, fordi jeg ved, at jeg kan vende mig til Herren i bøn og angerfuld omvendelse, når som helst jeg har syndet. At gå til Herren har hjulpet mig med at lægge mine byrder fra mig.

Udskriv