2011
Apuyhdistyksen tarkoitus
Huhtikuu 2011


Kotikäyntiopetussanoma

Apuyhdistyksen tarkoitus

Tutkikaa rukoillen tätä aineistoa ja keskustelkaa siitä sopivalla tavalla niiden sisarten kanssa, joiden luona käytte. Käyttäkää seuraavia kysymyksiä apuna vahvistaaksenne sisarianne ja tehdäksenne Apuyhdistyksestä aktiivisen osan omaa elämäänne.

Usko • Perhe • Auttaminen

Kun johtokuntamme aikoinaan kutsuttiin, meille annettiin joitakin lähdeteoksia Apuyhdistyksen historiasta. Tutkimme niitä rukoillen, koska halusimme tietää Apuyhdistyksen tarkoituksen ja sen, mitä Herra haluaisi meidän tekevän. Opimme, että Apuyhdistyksen tarkoituksena, kuten Herra on säätänyt, on organisoida, opettaa ja innoittaa Hänen tyttäriään valmistaen heitä iankaikkisen elämän siunauksiin.

Täyttääkseen tämän Apuyhdistyksen tarkoituksen Herra on antanut jokaiselle sisarelle ja tälle järjestölle kokonaisuutena tehtävän

  1. kasvaa uskossa ja henkilökohtaisessa vanhurskaudessa

  2. vahvistaa perheitä ja koteja

  3. antaa apua palvelemalla Herraa ja Hänen lapsiaan.

Me voimme tehdä tätä työtä Herran tavalla vain, kun tavoittelemme ja saamme henkilökohtaista ilmoitusta ja toimimme sen mukaan. Ilman henkilökohtaista ilmoitusta me emme voi onnistua. Jos toimimme henkilökohtaisen ilmoituksen mukaan, me emme voi epäonnistua. Profeetta Nefi opettaa meille, että Pyhä Henki osoittaa meille ”kaiken, mitä [meidän] tulee tehdä” (2. Nefi 32:5). Meidän on sallittava itsemme rauhoittua ja hiljentyä riittävästi kuunnellaksemme Hengen ääntä.

Sisaret, meillä on ratkaiseva tehtävä rakentaa osaltamme Jumalan valtakuntaa ja valmistautua Herran tulemiseen. Itse asiassa Herran työtä ei voi toteuttaa ilman Hänen tyttäriensä apua. Sen vuoksi Herra odottaa meidän lisäävän panostamme. Hän odottaa meidän täyttävän Apuyhdistyksen tarkoituksen paremmin kuin koskaan ennen.

Julie B. Beck, Apuyhdistyksen ylijohtaja

Pyhistä kirjoituksista poimittua

5. Moos. 6:5–7; Luuk. 10:30–37; Jaak. 1:27; 2. Nefi 25:26; Moosia 3:12–13

Historiastamme poimittua

Apuyhdistyksen kokouksessa 9. kesäkuuta 1842 profeetta Joseph Smith opetti sisarille, että heidän yhdistyksensä ”tarkoituksena ei ole vain köyhien auttaminen vaan sielujen pelastaminen”1. Tämä lausunto Apuyhdistyksen sekä hengellisestä että ajallisesta tarkoituksesta on luonnehtinut yhdistystä koko sen historian ajan. Presidentti Joseph F. Smith (1838–1918) opetti vuonna 1906: ”[Apuyhdistyksen] ei ole määrä ainoastaan huolehtia köyhien, sairaiden ja puutteenalaisten tarpeista, vaan sen velvollisuutena – ensisijaisena velvollisuutena – on pitää huolta Siionin äitien ja tyttärien hengellisestä hyvinvoinnista ja pelastuksesta; valvoa, ettei ketään laiminlyödä, vaan että kaikkia suojellaan vastoinkäymisiltä, onnettomuuksilta, pimeyden voimilta ja epäkohdilta, jotka uhkaavat heitä maailmassa.”2 Vanhin M. Russell Ballard kahdentoista apostolin koorumista toisti vuonna 2001: ”Jokaisella tämän kirkon sisarella, joka on tehnyt liittoja Herran kanssa, on jumalallinen tehtävä auttaa pelastamaan sieluja, johtaa maailman naisia, vahvistaa Siionin koteja ja rakentaa Jumalan valtakuntaa.”3

Viitteet

  1. Kirkon presidenttien opetuksia: Joseph Smith, 2007, s. 473.

  2. Kirkon presidenttien opetuksia: Joseph F. Smith, 1999, s. 185.

  3. ”Vanhurskaita naisia”, Liahona, joulukuu 2002, s. 39.

Valokuvakuvitus Christina Smith

Tulosta