2013
En bøn fra mit hjerte
September 2013


En bøn fra mit hjerte

Forfatteren bor i Metro Manila i Filippinerne.

At højne mine standarder for den musik, som jeg lyttede til, hjalp mig til at holde meget mere af den.

Billede

Jeg holder meget af musik, og min dag synes ikke fuldkommen, hvis ikke jeg lytter til musik eller synger. Her på det sidste er min kærlighed til musik vokset på en anden måde, og jeg har lært nogle ting, som har forandret min indstilling til og anvendelse af musik.

Det begyndte, da jeg læste det skriftsted, hvor Herren siger: »For min sjæl fryder sig ved hjertets sang; ja, de retfærdiges sang er en bøn til mig, og den skal blive besvaret med en velsignelse på deres hoved« (L&P 25:12). Da jeg læste det vers, kom jeg i tanke om noget, som min mor havde lært mig. Engang da jeg sang salmerne på en upassende måde, mindede hun mig om, at salmer kan være bønner, og at jeg måtte synge dem ordentligt. Jeg tror, at dette vers ikke blot gælder salmerne, men også enhver anden sang, som vi synger med et retfærdigt ønske. Forestil jer de velsignelser, der vil besvares på vores hoved, som skriftstedet siger, når vi synger sange til Herren.

Jeg lærte også vigtigheden af at lytte til god musik. Efter at have læst dette skriftsted, begyndte jeg at se på min liste af sange og slette dem, der ikke støttede læren i Til styrke for de unge.

Jeg måtte også snart træffe beslutninger angående musik, der ikke var på min liste. En dag, da jeg var i skole, begyndte en klassekammerat at spille en dårlig sang. Jeg havde det ikke så godt med sangen, så jeg bad ham udskifte den, hvilket han gjorde. Jeg ved, at vi hver især kan have det samme mod i de situationer. Og på de tidspunkter, hvor folk måske ikke vil ændre musikken for vores skyld, så har vi stadig en anden mulighed: Vi kan gå et andet sted hen.

Jeg ved, at vi gennem god musik kan komme vor himmelske Fader nærmere. Musik kan opbygge os, inspirere os, indbyde Helligånden til at være hos os, tilskynde os til retskafne handlinger og hjælpe os til at modstå modstanderens fristelser (se Til styrke for de unge hæfte 2011, s. 22-23).

Husk, at når vi synger de retfærdiges sang, beder vi faktisk til vor Fader i himlen.

Udskriv