2023
Indbyd Ånden i vores liv
Juni 2023


Velkommen til dette nummer

Indbyd Ånden i vores liv

Billede
Jesus bryder brødet

Den sidste nadver [the Last Supper], af Simon Dewey

Den sidste nadver var mere end et måltid for apostlene; det var et mirakuløst og helligt øjeblik at være i deres Herres nærhed. Nadverbønnerne udvirker et lignende mirakel for os, idet vi bliver velsignet med hans Ånd til at være hos os (se L&P 20:77, 79). Hvordan kan vi ligesom apostlene føle os tæt på Frelserens nærvær?

Ældste David A. Bednar forklarer i sin artikel på side 4, at »vores hellige ansvar er at udvikle hellige vaner, der indbyder Herrens Ånd til at være med os til alle tider.« Når vi følger rådet i hans artikel, kan det hjælpe os til at udvikle de hellige vaner, der, selvom de måske er små, kan føre os tættere på Jesus Kristus.

side 40 fortæller jeg om min oplevelse med at miste min mand, der blev syg, mens vi boede i Det Østeuropæiske Område. Selvom det var en svær tid for mig, var det den oplevelse, jeg kom til at tænke på, da jeg kæmpede med, hvordan jeg skulle tale om miraklet med at opleve Frelserens barmhjertighed på uventede måder.

Sikke et mirakel det er at føle Herrens nærvær i vores ensomme, udfordrende og svage stunder. Vi kan vælge at udvikle hellige vaner, der vil indbyde Ånden i vores liv. Jeg beder til, at vi vil søge den styrke og vejledning, som Gud er villig til at skænke os gennem Helligåndens himmelske gave.

Med kærlig hilsen

Præsident Susan H. Porter

Primarys hovedpræsident

Udskriv