Gevoelens voor hetzelfde geslacht
Komen homoseksuele mensen in aanmerking voor de zegeningen die God heeft beloofd?


‘Komen homoseksuele mensen in aanmerking voor de zegeningen die God heeft beloofd?’ Gevoelens voor hetzelfde geslacht: Individuele personen (2020)

‘Komen homoseksuele mensen in aanmerking voor de zegeningen die God heeft beloofd?’ Gevoelens voor hetzelfde geslacht: Individuele personen

Komen homoseksuele mensen in aanmerking voor de zegeningen die God heeft beloofd?

Gods zegeningen staan iedereen ter beschikking

‘Ieder van ons denkt soms na over zijn leven en vraagt zich af: Hoe sta ik ervoor? Brengt het mij wat ik wil? Ik heb altijd gezegd dat je je niet met anderen moet vergelijken, want dat leidt tot ontmoediging of hoogmoed. Geen van beide zijn goed, maar dat gebeurt er wel vaak als mensen zich met elkaar vergelijken. Dan denken ze: ‘Mijn leven kan niet beter’ of ‘Mijn leven kan niet slechter’. Het is dus geen goed idee om onze omstandigheden met die van iemand anders te vergelijken. Soms krijg je zegeningen direct, soms duurt het even voordat je ze krijgt. Soms krijgen we die zegeningen, denk ik, pas als we dit leven hebben verlaten, in het hiernamaals. We bevinden ons nu dus in een zeer eindige leefruimte, en in deze eindige leefruimte is het niet verstandig om onze tegenspoed of onze zegeningen met die van anderen te vergelijken.

‘Het is zo dat Adam en Eva, nadat ze de hof van Eden hadden verlaten, doorns en distels op hun pad tegenkwamen, en die komen we allemaal tegen. Maar we kunnen erop vertrouwen dat we die kunnen overwinnen, wat voor vorm ze ook in ons leven aannemen. De Heer heeft tegen ons gezegd dat er onderweg tegenspoed zal zijn. Hij zegt zelfs dat onze tegenspoed tot ons welzijn zal worden geheiligd. Soms moeten we daar jaren op wachten, maar uiteindelijk kunnen we er zeker van zijn dat de belofte van het eeuwige leven voor iedereen is. Iedereen zal op gelijke wijze voor zijn of haar getrouwheid worden beloond. Als u tot het einde toe volhardt, wordt u gezegend. Het zal misschien vandaag en morgen en volgende maand moeilijk zijn, maar het zal niet altijd moeilijk zijn. Dat zal u lukken als u geloof in Jezus Christus en in zijn verzoening oefent.

‘Soms zullen we met tegenspoed en beproevingen te maken krijgen die, zo lijkt het, bijna te moeilijk zijn om te dragen. Maar dan zegt Hij: “Niettemin, wees welgemoed, want Ik zal u voortleiden.” Dat is een belofte van de Heer. Wees welgemoed. Blijf bij tegenspoed welgemoed, want Ik zal u voortleiden. En ik getuig dat Jezus Christus u bij de tegenspoed die u hebt, zal voortleiden.’ (Gary E. Stevenson, ‘No Blessings Denied the Faithful’, ChurchofJesusChrist.org.)

Afdrukken