Foredrag 2024
Indledning


Indledning

Verdensomspændende foredrag for Unge Voksne

Søndag den 18. februar 2024

Mine kære unge voksne fra hele verden, det er en stor velsignelse og et privilegium for os alle at være sammen med jer ved dette verdensomspændende foredrag for unge voksne. Vi glæder os også over her til aften at være sammen med bror Chad Webb, som ledsages af hans kære hustru, Kristi. Bror og søster Webb er trofaste Kristi disciple og er vidunderlige eksempler på hengivenhed og kærlighed på alle områder af deres liv.

Vi er så begejstrede for jeres tilstedeværelse i dag ved dette foredrag. Jeres tilstedeværelse viser meget om jeres tro på Gud og Jesus Kristus og jeres ønske om at føle deres kærlighed og at følge dem. Når I beslutter jer for at følge og tilbede dem, kan jeres liv blive fyldt med et ekstra mål af styrke og åndelig robusthed, der er meget tiltrængt på vores rejse som hans disciple i vore dage. Vi elsker jer alle!

Jeg bringer jer alle entusiastiske og varme hilsener og kærlighed fra vores kære profet, præsident Russell M. Nelson, fra hans rådgivere i Det Første Præsidentskab og fra hele De Tolv Apostles Kvorum. De elsker og bekymrer sig virkelig om jer og beder konstant for jeres velbefindende. Jeg håber, at I vil føle deres kærlighed og især Guds og Kristi kærlighed i løbet af vores foredrag i dag.

Jeg nød virkelig den inspirerede sang, der blev sunget for et øjeblik siden. Den inspirerede tekst til denne elskede salme har sat tonen for vores foredrag i aften og, de giver et svar på et af hjertets vigtigste bønner: »Hvor kan jeg finde fred?«

»Når jeg har brug for indsigt, hvem giver fred?

Hvem vil med stille ro dulme mit hjerte?

Hvem andre kan forstå,

end han, som led?«

»En evig kærlighed

får jeg igen.«

I lobbyen i Kirkens kontorbygning i Salt Lake City er der et smukt maleri af Jesus Kristus med udstrakte arme blandt sine disciple. Frelseren tilbragte sit liv på jorden med at indbyde mennesker til at komme til sig, og han forsikrede dem med barmhjertighed om, at når de kom, kunne de »finde hvile for [deres] sjæle«.

Jesus Kristus står ved vores daglige livs porte med åbne arme, og han kalder på os og siger: »Jeg [vil] favne dig i min kærligheds arme.« Selv om vi snubler eller vakler, kan vi omfavnes af hans åbne arme, føle hans fuldkomne kærlighed og vide, at mellem hans arme er et sted for os, som er blevet helliget gennem hans kærlige sonoffer. Sikke en vidunderlig måde at finde fred på i denne meget oprørende verden.

For at blive bedre til at finde fred gennem Frelseren opfordrede vi institutelever over hele verden til at dele deres største bekymringer og spørgsmål med os. De optog deres spørgsmål på korte videoklip og sendte dem til os. Vi blev dybt imponeret og rørt over den oprigtige godhed, der kom til udtryk i disse spørgsmål. Vi kunne intenst mærke jeres ønske om at komme Frelseren nærmere og blive hans hengivne disciple.

Vi grupperede disse korte videoer efter emne som følger: (1) Styrkelse af vores vidnesbyrd, (2) udhold prøvelser, (3) følg Guds plan for os, (4) forberedelse til at indtræde i og tilbede i templet og (5) fokuser vores liv på Jesus Kristus.

Vi vil vise jer nogle udvalgte videoer med jeres spørgsmål for at give jer noget baggrund og som introduktion til hvert emne i vores drøftelse her i aften. Bror og søster Webb vil sammen med os tale om nogle af disse emner, dele af deres visdom og deres fantastiske vidnesbyrd om Jesu Kristi evangelium.

Mange tak. Vi elsker jer alle, og de spørgsmål, I har indsendt, fortæller os, hvor meget I elsker vor Frelser Jesus Kristus.

Noter

  1. »Hvor kan jeg finde fred?«, Salmer og sange, nr. 65.

  2. Matt 11:29.

  3. L&P 6:20.

  4. Se Boyd C. Matheson, »Boyd C. Matheson: How I Know Jesus Christ Stands Ready with Arms Open Wide«, Church News, 25. okt. 2023.

Udskriv