Foredrag 2024
Fokuser vores liv på Jesus Kristus


Fokuser vores liv på Jesus Kristus

Verdensomspændende foredrag for Unge Voksne

Søndag den 18. februar 2024

Ældste Ulisses Soares: Alle de vidunderlige spørgsmål, vi har gennemgået i aften, kulminerer i det vigtigste emne, som I har givet os til vores foredrag: »Fokuser vores liv på Jesus Kristus.«

Videoer, tak.

LA PAZ I BOLIVIA – SPØRGSMÅL 3

Ældste Soares, jeg har et spørgsmål. Hvordan kan vi i sådan en problemfyldt verden udvikle større tillid til Frelseren og bedre udstråle Jesu Kristi lys i denne verden?

MEXICO CITY NR. 1 – SPØRGSMÅL 4

Ældste Soares, hvordan kan jeg komme tættere på Guds magt og ved at gøre dette forbedre mit liv og være i stand til at hjælpe andre?

CEBU I FILIPPINNERNE – SPØRGSMÅL 9

Ældste Soares, jeg vil gerne spørge om, hvordan vi differentierer mellem perfektionisme og Kristi invitation til at blive fuldkommen ligesom han er?

Ældste Soares: Mange tak skal I have for jeres retfærdige ønske om at følge Frelseren, som er udtrykt gennem disse spørgsmål. Det er vigtigt, at I ved, at vor Frelser Jesus Kristus står ved portene til vore dage med sine arme udstrakt og fyldt af nåde klar, villig og i stand til at favne os med sin kærlighed. Han ønsker, at vi bliver ligesom ham, at vi tænker og handler, som han ville, fordi han ved, at det er vejen til evigtvarende fred og lykke. På grund af dette indbyder Frelseren os altid til at drage nær til sig og at følge ham helhjertet. Overvej denne opfordring, som står nedskrevet i skrifterne:

»Se hen til mig i alle jeres tanker; tvivl ikke, frygt ikke.« Når vi tager denne opfordring til os, opfylder Frelseren sine bemærkelsesværdige løfter, som omfatter at vandre i hans lys og modtage personlig vejledning i vores liv.

Det at fokusere vores liv på Frelseren kræver, at vi afstemmer vores sind og ønsker med hans. For at fuldføre denne bestræbelse er det nødvendigt, at vi stræber efter at lære mere om ham, altid lever i harmoni med Kristi evangelium og yder en daglig flittig indsats for at fokusere på alt, der er godt.

I vores bestræbelser på at afstemme vores liv med Frelseren kan vi blive forvirrede over, hvad det betyder at blive fuldkommengjort i Kristus og perfektionisme. Kære Rosana, kunne du tænke dig at dele en tanke om dette?

Søster Rosana Soares: Ja. Jeg vil gerne gentage, hvad ældste Vern Stanfill fra De Halvfjerds har sagt om dette. Han sagde, at vi skal huske, at perfektionisme ikke er det samme som at blive fuldkommengjort i Kristus. Perfektionisme kræver en umulig og selvindført standard, der sammenligner os med andre. Den fører til skyld og angst og kan forårsage, at vi trækker os tilbage og isolerer os selv.

At blive fuldkommengjort i Kristus er en anden sag. Det er den proces, hvorved vi – kærligt vejledt af Helligånden – bliver mere som Frelseren. Standarderne er fastsat af en kærlig og alvidende Fader i himlen og er klart definerede i de pagter, vi inviteres til at modtage. Når vi accepterer Frelserens invitation til at komme til ham, indser vi snart, at vores bedste er godt nok, og at en kærlig Frelsers nåde vil udfylde resten på måder, vi ikke kan forestille os.

Ældste Soares: Mine venner, at give sig i kast med dette mønster er uden tvivl en gradvis livslang proces, der kræver mere end blot en tro. Men i takt med at vi omfavner det, vil vi opleve glæde, fred og åndelig vækst, og Frelseren egenskaber kan blive en del af vores karakter, og hans ansigtsudtryk kan blive indgraveret i vores ansigtsudtryk.

Jeg har med egne øjne set, hvordan det at fokusere vores liv på Frelseren bringer styrke til at overvinde vanskeligheder, svagheder og livets smerter, som er ekstremt svære at bære uden hans hjælp og helbredende kraft. Jeg har en ven, som for tiden oplever alvorlig sygdom, og prognosen er ikke positiv. Denne udsigt går ikke min ven på. Hendes eneste ønske er at vide, om hun i sit liv har været vedholdende og tapper i sit vidnesbyrd om Frelseren Jesus Kristus. Det er tydeligt for mig, at denne ven har fokuseret sit liv på Frelseren og har følt hans udstrakte arme omfavne hende, særligt i sådan en svær tid.

Præsident Nelson har sagt: »Det kræver en bevidst og konsekvent indsats at fylde vores dag med hans ord, hans lærdomme [og] hans sandhed.« Der er intet, der inviterer Ånden mere end at rette vores blik mod Jesus Kristus.

Mine kære venner, jeg tror, at vi nærmer os slutningen på vores vidunderlige oplevelse sammen. Før jeg deler mine afsluttende bemærkninger, vil jeg gerne invitere vores kære bror og søster Webb og så min kære hustru til at dele korte vidnesbyrd. Vil I gøre det? Tak.

Søster Kristi Webb: Brødre og søstre, jeg elsker vor Frelser, Jesus Kristus. Det at bedre forstå hans fuldkomne kærlighed til mig har ændret mit liv. Han forandrede mig. Jeg vidner om, at han lever. Jeg vidner om, at han elsker hver enkelt af os. Jeg vidner om, at han gav sit liv for at forløse os. Hans eksempel på ydmyghed, lydighed og kærlighed inspirerer mig dagligt. Han lærer mig, hvordan jeg kan stole på og tjene min himmelske Fader. Han er mit lys, min styrke og mit håb. I Jesu Kristi navn. Amen.

Bror Chad H Webb: Det er et privilegium for os at være sammen med jer i aften og at være sammen med ældste og søster Soares. Jeg vil gerne tilføje mit vidnesbyrd om ældste Soares’ kaldelse som en Herren Jesu Kristi apostel. Jeg ved også, at præsident Nelson er Herrens profet på jorden i dag. Jeg tilføjer også mit vidnesbyrd om, at vor himmelske Fader elsker jer. Han har en fuldkommen plan for lykke om at frelse og ophøje sine børn. Jesus Kristus er den centrale figur i denne fuldkomne plan og er verdens Frelser og Forløser. Han er vores fuldkomne eksempel. Han er den levende Kristus. Han er udfrielsens Gud. Vi kan stole på ham af hele vores hjerte. Jeg er så taknemmelig for at være medlem af hans kirke og for alle de velsignelser, vi har gennem hans genoprettede evangelium. I Jesu Kristi navn. Amen.

Søster Soares: Mine kære venner, jeg er så taknemmelig for en Gud, der er involveret i de små ting i vores liv. Han ved, hvad vi har brug for, og han har svarene på vores spørgsmål. Det eneste, vi behøver at gøre, er at spørge! Når vi viser vores tålmodighed, taknemmelighed og vores tro til ham gennem oprigtig bøn, er han altid lige der, klar til at hjælpe os. Han vil aldrig forlade os. Selv hvis vi ikke kan mærke ham der, så er han der altid.

Og det, der giver mig mest håb, er at vide, at vi har en Frelser, der leder sin kirke her på jorden gennem præsident Nelson og hans profeter, seere og åbenbarere. I vor Frelser Jesu Kristi navn. Amen.

Udskriv