2021
Rakastan teitä
Tammikuu 2021


Sanoma profeetalta

Rakastan teitä

Kuva
President Nelson talking with children

Presidentti Nelson tapasi Alkeisyhdistyksen lapsia hirsitalossa Palmyrassa New Yorkin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Talo näyttää samalta kuin se, jossa Joseph Smith asui, kun hän sai ensimmäisen näyn. Tällaisia asioita presidentti Nelson kertoi lapsille.

Kaikki Jumalan lapsia

Ei ole väliä, missä olet syntynyt, miltä maasi lippu näyttää tai mitä kieltä puhut. Olemme kaikki taivaallisen Isän lapsia ja vartumme Hänen kaltaisikseen.

Ponnistelua ja palkintoja

Profeetan työ on vaativaa ja edellyttää paljon opiskelua. Kaikki enemmän Vapahtajan kaltaiseksi tulemisessa vaatii ponnistelua. Kun Jumala halusi antaa Moosekselle kymmenen käskyä, mihin Hän käski Mooseksen mennä? Siinainvuoren huipulle. Niinpä Mooseksen piti kulkea koko matka ylös vuoren huipulle saakka saadakseen kymmenen käskyä. Herra rakastaa ponnistelua, koska ponnistelu tuo palkintoja, joita ei voi saada ilman sitä.

Profeetan perhe

Meillä on kymmenen lasta: yhdeksän kaunista tytärtä ja yksi poika. Kaksi heistä on nyt taivaassa. He elivät maan päällä vain lyhyen aikaa, ja he kannustavat meitä taivaasta. Meidät on liitetty yhteen temppeliavioliitossa, mikä tarkoittaa, että olemme yhdessä ikuisesti, kun lyhyt aikamme maan päällä päättyy.

Onnellisuuden resepti

Pyhät kirjoitukset ovat kuin keittokirja. Jos sinulla ei ole keittokirjaa ja ryhdyt vain sekoittamaan jauhoja, maitoa ja munia keskenään, kakusta ei välttämättä tule hyvä. Jumala on antanut meille onnellisuuden reseptin, ja sitä kutsutaan käskyiksi.

Käsky kuulostaa komennolta – siltä että meidät määrätään tekemään jotakin. Todellisuudessa se on kuitenkin oikopolku oppimiseen. Jumala on esimerkiksi kieltänyt meitä juomasta alkoholia, polttamasta tupakkaa tai käyttämästä muita haitallisia aineita. Miksi? Jotta eläisimme pidempään ja onnellisempina. Uskotteko, että olisin elänyt 95-vuotiaaksi, jos tupakoisin tai joisin? Ei. Ja minä olen onnellinen. Ja voin lasketella lastenlasteni kanssa.

Jotakin ihmeellistä

Parannus tarkoittaa, että yritämme joka päivä hieman enemmän tulla Herramme Jeesuksen Kristuksen kaltaisiksi. Minä olen yhä parannuksen tiellä. Pyrin joka päivä oppimaan lisää ja olemaan enemmän sellainen kuin Herra haluaisi minun olevan. Eikä se ole rangaistus. Se on ihana mahdollisuus. Ponkaisen joka päivä ylös sängystä ja totean, että tänään tapahtuu varmasti jotakin ihmeellistä. ”Aion olla enemmän Jeesuksen kaltainen.” ●

Tulosta