2022
Jeg delte min tro med terapeuten min
Februar 2022


“Jeg delte min tro med terapeuten min”, Til styrke for ungdom, feb. 2022.

Temaet og meg

Ungdom forteller hvordan de etterlever ordene i temaene for Unge kvinner og quorumer i Det aronske prestedømme

Jeg delte min tro med terapeuten min

“Jeg vil hjelpe til med å forberede verden til Frelserens tilbakekomst ved å innby alle til å komme til Kristus og motta velsignelsene ved hans forsoning.”

Bilde
bilde

Foto gjengitt med tillatelse fra Ethan Trujillo

Jeg har angst, så jeg får behandling hver uke. De første behandlingene unngikk jeg å snakke med terapeuten om min tro. Jeg har blitt mobbet for å være annerledes, og jeg var redd for å være sårbar igjen.

I januar reiste imidlertid far fra California til New Mexico for å ordinere meg til en lærers embede. Mine foreldre er skilt, så terapeuten lurte på hvorfor far kom 1600 km for å snakke med meg og brødrene mine i bare et par dager.

Jeg tenkte: “Ja vel, her kommer det!” Jeg forklarte at far ordinerte meg til prestedømmet og hvor spesielt det er.

Det åpnet slusene! Vi begynte å snakke mer åpent om Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. Jeg fant ut at hun har slektninger som er medlem av Kirken. Hun sa at det å høre om min tro og mine erfaringer hjelper henne å forstå Kirken bedre.

Det er ingen fantastisk omvendelseshistorie som har kommet ut av dette. Terapeuten min er ikke interessert i å bli medlem av Kirken. Men det er stort for meg – å snakke med terapeuten min har gitt meg selvtillit til ikke å tie om det jeg tror på.

Jeg pleide å være redd for å snakke om religion, men med mye øvelse kan jeg bare hoppe rett i det. Jeg er ikke i tvil om at vår himmelske Fader har et arbeid for meg å utføre. Arbeidet mitt er kanskje annerledes enn det andre gjør, men hvem andre kan dele evangeliet med folk jeg kjenner, som terapeuten min? Det er mitt arbeid.

Vi ble alle satt på denne jorden for å lære og vokse. Vi kan være vår himmelske Faders hender når vi er glad i andre mennesker og sår små evangeliefrø i deres hjerte. Så hver gang en misjonæranledning byr seg, tar jeg den fordi jeg føler Ånden hos meg – og jeg elsker hvert eneste minutt av det.

Artikkelforfatteren bor i New Mexico i USA.

Skriv ut