2023
We kunnen ons bekeren
Maart 2023


‘We kunnen ons bekeren’, Voor de kracht van de jeugd, maart 2023.

Alle dingen kan ik aan door Christus

Jongeren vertellen hoe Christus hun de kracht heeft gegeven om moeilijke dingen te doen (zie Filippenzen 4:13).

We kunnen ons bekeren

Afbeelding
jongeman

Hoewel ik als 8-jarige gedoopt was, deed ik niet altijd het goede. In mijn tienerjaren trok ik met een groep jongens op die dingen deed waarvan ik wist dat het niet in orde was.

Na haar huwelijk hielp mijn zus me om weer naar de kerk te gaan. Ik leerde hoe belangrijk het woord van wijsheid is en hoe ik voor mijn lichaam kan zorgen.

Maar op een dag beging ik nog een ernstige zonde. Ik had het gevoel dat ik de Geest of de macht van het priesterschap niet bij me kon hebben. Ik voelde me volkomen waardeloos en dacht niet dat ik mijn taken in de kerk zou kunnen vervullen, zoals het avondmaal zegenen en ronddienen.

Maar het evangelie leerde mij dat we ons altijd kunnen bekeren. Het was moeilijk om naar mijn bisschop te gaan en mijn zonde te belijden. Het was moeilijk dat mensen me het kantoor van de bisschop zagen ingaan. Maar ik wilde de gemoedsrust van de Heer en wilde me bekeren.

Mijn bisschop bad met me en zei dat de Heer altijd barmhartig is jegens hen die zich willen bekeren, en dat ik van mijn fout zou kunnen herstellen. Ik lees nu in de Schriften en bid geregeld, en ik weet dat ik daardoor verleiding kan weerstaan.

Als je het bekeringsproces moeilijk vindt, moet je aan de gave van Jezus Christus en zijn wonderbaarlijke verzoening denken. We zondigen allemaal en maken fouten, en we zullen in dit leven niet volmaakt worden. Maar dankzij de verzoening van Jezus Christus en het bloed dat Hij voor ons vergoten heeft, kunnen we ons altijd bekeren. Met de hulp van de Heer kunnen we verder gaan op de weg naar volmaking.

Kenneth B., Tonga

Afdrukken