2023
Fire måder, hvorpå I kan blive mere som Kristus
August 2023


»Fire måder, hvorpå I kan blive mere som Jesus Kristus«, Til styrke for de unge, aug. 2023.

Fire måder, hvorpå I kan blive mere som Kristus

Har I brug for forslag til at bruge programmet Børn og unge? Her er nogle ting, unge i Filippinerne gør!

Billede
en ung ved templet

1. Tjen som ham (tjeneste og aktiviteter)

I bliver mere som Frelseren ved at tjene andre, som han ville gøre. Det behøver ikke at være svært. Tjeneste kan være noget så let som at deltage i Unge Mænds eller Unge Kvinders aktiviteter, udføre dåb for de døde eller sende en venlig besked til en ven. Hvordan kan I tjene andre?

Billede
ung kvinde

»Som ung kvinde elsker jeg at tjene de andre unge kvinder og drage omsorg for dem. Jeg ved, at jeg er med til at indsamle Israel tilmed i min egen menighed.«

Jana er 17 år

Billede
en ung mand

»Når jeg tænker på tjeneste, tænker jeg på min pligt og mit ansvar som diakon for at hjælpe med at omdele brød og vand hver søndag. Jeg ved, at Jesus Kristus er det perfekte eksempel på omsorg.«

Josh er 13 år

2. Udvikl jer som ham (Personlig udvikling)

I kan sætte mål om at udvikle jer mere som Frelseren åndeligt, fysisk, socialt og intellektuelt (se Luk 2:52). Spørg vor himmelske Fader, hvordan han ønsker, at I udvikler jer, og lav derefter en plan og handl på den! Hvordan kan jeg blive mere ligesom Frelseren?

Billede
ung kvinde

»På grund af vor himmelske Faders kærlighed til os velsigner han os med gaver og talenter. Personligt føler jeg glæde, hver gang jeg danser, og især når jeg deler den ved at undervise andre. Det styrker min tro på min Frelser, opbygger min selvtillid og hjælper mig endda til møde nye venner på en god måde. Men noget af det bedste ved det er, at jeg gør mine forældre, søskende og venner glade. Jeg ved, at vi får gaver og talenter til gavn for andre, og det gør mig glad, når jeg danser.«

Leigh er 16 år

3. Lær af ham (Evangelisk læring)

I bliver mere som Frelseren, når I studerer evangeliet og derefter handler på de ting, I lærer. I lærer om ham i jeres personlige studium, og når I for eksempel kommer i kirke og til seminar. Hvor kan jeg lære mere om Frelseren?

Billede
ung kvinde

»At deltage i undervisningen i Unge Kvinder og lytte til talerne ved søndagens møder giver mig kundskab. Guds ord bliver, når de anvendes i vores liv, visdom.«

Mia er 12 år

Billede
ung kvinde

»At prioritere seminar er lettere sagt end gjort. Men når man beder og tænker over, hvorfor åndelig læring er vigtig, bliver beslutningen ikke så svær. Det hjalp mig til at lære min Frelser at kende, komme ham nærmere og vokse og udvikle mig med ham.«

Dzuliah er 19 år

Vend jer til ham.

Når I stræber efter at blive mere som Kristus, så sørg for, at jeres fokus er på ham! Han er »vejen og sandheden og livet« (Joh 14:6). Nogle gange kan det føles svært at gøre alle de ting, man har brug for, men når man fokuserer på Frelseren, og hvad han ville gøre, kan man vide, hvad der er vigtigst.

Billede
en ung mand

»Min kærlighed til Jesus Kristus påvirker mig, når jeg skal træffe vigtige beslutninger, fordi jeg prøver at forestille mig, hvad han ville gøre. Jeg har tidligere truffet dårlige beslutninger, fordi min kærlighed til Frelseren ikke var mit fokus. Jeg ved, at vi ikke er fuldkomne, men ved at følge Jesus Kristus og holde hans bud kan vi vise vores kærlighed til ham og blive mere som ham.«

Justine er 15 år

Udskriv