2023
Kerromme Jeesuksen Kristuksen evankeliumista
Heinäkuu 2023


”Kerromme Jeesuksen Kristuksen evankeliumista”, Liahona, heinäkuu 2023.

Evankeliumin perusasioita

Kerromme Jeesuksen Kristuksen evankeliumista

Kuva
Nuori nainen, jolla on pyhät kirjoitukset avoinna sylissä

Kun ajattelemme siunauksia, joita saamme ollessamme Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäseniä, me haluamme kertoa evankeliumista niille, joita rakastamme. Me voimme todistaa totuudesta sanoillamme ja esimerkillämme. Me voimme rukoilla innoitusta tietää, kenelle lausua todistuksemme ja mitä sanoa.

Kuva
Jeesus ojentaa kätensä vammaiselle miehelle

Rakasta muita

Yksi tärkeä osa evankeliumista kertomista on muiden rakastaminen. Kun osoitamme rakkautemme muita kohtaan Kristuksen kaltaisilla teoilla, me kerromme Jeesuksen Kristuksen evankeliumista – joskus sanomatta sanaakaan. Ja kun muut tietävät, että me välitämme heistä aidosti, he saattavat olla avoimempia kuulemaan ajatuksiamme evankeliumista. (Ks. Gary E. Stevenson, ”Rakasta, kerro, kutsu”, Liahona, toukokuu 2022, s. 84–87.)

Kerro tavallisin ja luontevin tavoin

Voimme kertoa, mikä meistä on evankeliumissa mahtavaa. Kun teemme tätä osana päivittäistä elämäämme, se ei ole kiusallista tai epämukavaa. Voimme esimerkiksi puhua perheemme, sukulaistemme ja ystäviemme kanssa siitä, mitä teemme sunnuntaisin. Tai voimme kertoa heille siitä onnellisuudesta, jota tunnemme palvellessamme muita. (Ks. Dieter F. Uchtdorf, ”Lähetystyö: kertokaa siitä, mitä on sydämessänne”, Liahona, toukokuu 2019, s. 15–18.)

Kutsu muita liittymään joukkoomme

Voimme kutsua muita oppimaan lisää evankeliumista. Voimme esimerkiksi kutsua heitä kirkon kokoukseen tai toimintaan, lukemaan Mormonin kirjaa, katsomaan kirkon videon tai puhumaan lähetyssaarnaajien kanssa. Nämä kokemukset voivat auttaa heitä tuntemaan Hengen vaikutusta ja haluamaan oppia lisää.

Kuva
Kaksi iäkästä naista istumassa ja juttelemassa

Kysy heidän kokemuksestaan

Kun ystävät ja sukulaiset tulevat kirkkoon tai lähetyssaarnaajat opettavat heitä, voimme myöhemmin kysyä heiltä heidän kokemuksestaan. Jotkin evankeliumin opetukset saattavat olla heille uusia, joten voimme vastata heidän kysymyksiinsä. Voimme osoittaa rakkauttamme ja tukeamme, kun he pyrkivät tulemaan Kristuksen luo.

Tuo lisää heidän uskonkäsityksiinsä

Me arvostamme ja kunnioitamme muiden uskonkäsityksiä, ja me pyrimme tuomaan lisää siihen uskoon, joka heillä jo on. Esimerkiksi ystävä, joka on saanut lohtua Raamatun kirjoituksista, voi saada lohtua myös opetuksista, joita kerromme Mormonin kirjasta.

Kuva
Nuoria naisia auttamassa vanhempaa naista kadun yli

Auta uusia kirkon jäseniä

Kun ihmiset liittyvät kirkkoon, me voimme osaltamme vahvistaa heidän uskoaan. Voimme olla heidän ystäviään, vastata heidän kysymyksiinsä ja tukea heitä, kun he saavat tehtäviä. Voimme kannustaa heitä seuraamaan edelleen Jeesusta Kristusta ja oppimaan Hänen evankeliumiaan.

Kuva
Kaksi lähetyssaarnaajavanhinta ja mies katsomassa puhelinta yhdessä

Palvele kokoaikaisessa lähetystyössä

Sen lisäksi että kerromme evankeliumista arjessamme, kirkon jäseniä voidaan kutsua palvelemaan kokoaikaisina lähetyssaarnaajina. Jos nuoret miehet ovat valmiita, he voivat palvella jo 18-vuotiaina. Myös nuoret naiset ja vanhemmat aikuiset voivat palvella. Löydät lisää tietoa sivustolta churchofjesuschrist.org/callings/missionary.

Tulosta