2023
Mistä profeettamme varoittaa meitä
Maaliskuu 2023


Julkaistaan vain sähköisenä: nuorille aikuisille

Mistä profeettamme varoittaa meitä

Rikastuta tulevaa yleiskonferenssikokemustasi tarkastelemalla presidentti Nelsonin varoituskutsua, joka on toistunut monissa hänen viimeisimmistä puheistaan.

Kuva
Käsi pitelee megafonia

Yleiskonferenssi on aivan nurkan takana – mikä tarkoittaa sitä, että profeettojen välityksellä tulevaa ilmoitusta on pian saatavillasi!

Kun odotamme uusia neuvoja, älkäämme unohtako, mitä olemme oppineet viime konferensseissa. Herran sanahan ei kuitenkaan vanhene puolen vuoden välein. Se, mitä kuulemme tässä konferenssissa, on lisänä siihen, mitä olemme oppineet aiemmissa konferensseissa, sen sijaan että se korvaisi nuo opetukset.

Varoituskutsu

Jos tarkastelet profeettamme, presidentti Russell M. Nelsonin viimeaikaisia puheita, huomaat, että hän on toistanut tiettyjä totuuksia painokkaasti. Tämä toistaminen ”muodostaa voimallisen selkeyden konsertin, joka varoittaa paljon kuuluvammin kuin mihin yksittäiset solistit voivat koskaan yltää”1. Ja mistä hän varoittaa meitä? ”Vastustajan ankarilta hyökkäyksiltä.”2

Pyhissä kirjoituksissa varoitetaan, että viimeisinä aikoina ”ihmisten sydämet pettävät heidät” (OL 45:26) ja väärät Kristukset ”eksyttävät – – jopa valitutkin” (JS–M 1:22). Tämä on totta meidän aikanamme. Mitä todennäköisimmin tunnet jonkun, joka oli kerran Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi mutta on nyt menettänyt todistuksensa. Vastustaja todellakin uhkaa uskoamme, kun lähestymme Kristuksen toista tulemista.

Profeettamme on kuin ”vartiomies” tornissa (Hes. 33:3). Hänet on kutsuttu ”puhaltamaan torveen ja varoittamaan kansaa” (ks. Hes. 33:3). Ja presidentti Nelsonin varoitus on enemmän kuin vain ilmoitus vaarasta – se on suunnitelma, joka auttaa meitä jokaista valmistautumaan ja kestämään hengellisiä hyökkäyksiä. Ja nyt on täydellinen ajankohta kerrata hänen neuvonsa!

Toimintasuunnitelma

Vahvista uskoasi Jeesukseen Kristukseen

Näin presidentti Nelson on sanonut sellaisen todistuksen rakentamisesta ja säilyttämisestä, joka kestää vastustajan hyökkäykset:

  • ”Pyydän teitä ottamaan vastuun todistuksestanne. Tehkää työtä sen eteen. Ottakaa se omaksenne. Huolehtikaa siitä. Hoivatkaa sitä niin, että se kasvaa.”3

  • ”Todistus, jota ei ravita päivittäin ’Jumalan hyvällä sanalla’ [Moroni 6:4], voi murentua. – – Me tarvitsemme päivittäisiä kokemuksia Herran palvelemisesta ja Hänen evankeliuminsa tutkimisesta.”4

  • ”Tutki haluten uskoa – –. Anna Herran johtaa sinua hengellisen löytämisen matkallasi.”5

Varaa aikaa Herralle

Maailma ei hiljene riittävästi, jotta kuulisit Hengen. Sinun täytyy omistaa aikaa hiljaa olemiseen ja kuuntelemiseen. Käytätkö aikaa siihen, että yrität kuulla Häntä?

  • ”Antakaa [Herralle] reilu osa ajastanne. Kun teette niin, pankaa merkille, mitä tapahtuu myönteiselle hengelliselle liikevoimallenne.”6

  • ”Me laadimme oman tärkeysjärjestyksemme ja päätämme, mihin käytämme tarmoamme, aikaamme ja varojamme. – – [Vastustakaa] maailman houkutuksia varaamalla aikaa Herralle elämässänne – joka ikinen päivä.”7

  • ”[Voimme] täyttää [aikamme] – – maailman melulla ja levottomuudella. Tai voimme käyttää aikaamme siihen, että kuulemme Herran äänen kuiskaavan ohjaustaan, lohtuaan ja rauhaansa.”8

Tee liittoja ja pidä ne

Kun solmit liittoja taivaallisen Isän kanssa, teet yhdistäviä lupauksia, jotka tuovat elämääsi tarkoitusta ja toimintaa. Ja mitä enemmän olet yhtä Hänen kanssaan, sitä vahvempi olet taistelussasi vastustajaa vastaan.

  • ”Jumala tuntee erityistä rakkautta jokaista ihmistä kohtaan, joka solmii Hänen kanssaan liiton kasteen vesissä. Ja tuo jumalallinen rakkaus syvenee, kun solmitaan lisää liittoja ja ne pidetään uskollisesti.”9

  • ”Koko sydämeni voimalla kehotan teitä astumaan liittopolulle ja pysymään sillä.”10

  • ”Kun olette uskollisia temppelissä tekemillenne liitoille, Hänen voimansa vahvistaa teitä – –, te pystytte pysymään vahvoina, koska hengellinen perustuksenne on luja ja järkkymätön.”11

Lupaukset

Yhteen koottuina nämä kolme sanomaa – uskosi vahvistaminen, ajan varaaminen Herralle ja liittojen pitäminen – todistavat tärkeästä tosiasiasta: presidentti Nelson tietää, että me elämme viimeisiä aikoja, ja hän tekee kaiken voitavansa auttaakseen meitä pysymään vahvoina.

Nyt kun olet kuullut hänen ”torvensa äänen” (ks. Hes. 33:4), sinun tehtäväsi on ryhtyä toimeen! Sovella profeetan neuvoja käytäntöön. Tee muutoksia rutiineihisi noudattaaksesi toimintasuunnitelmaa. Ja kun teet niin, sinusta tulee ”voimallisempi väline Herran käsissä”12. Sinut varustetaan ”pappeuden voimalla”13. Pystyt ”kääntämään haasteet ennennäkemättömäksi kasvuksi ja mahdollisuuksiksi”14. Ja olet valmis vastaanottamaan lisää totuutta, varoitusta ja valmistamista Herralta Hänen profeettansa välityksellä seuraavassa yleiskonferenssissa.

Tulosta