2022
Mijn grootste zwakheid overwinnen
April 2022


‘Mijn grootste zwakheid overwinnen’, Voor de kracht van de jeugd, april 2022.

Het thema en ik

Jongeren vertellen hoe ze de woorden van het jongevrouwenthema en het thema Aäronische-priesterschapsquorums naleven

Mijn grootste zwakheid overwinnen

‘Ik [koester] de gave van bekering en probeer […] elke dag vooruit te gaan.’

Afbeelding
jongevrouw

Toen ik jonger was, had ik een groot probleem: ik loog tegen mijn ouders. Het begon als een onschuldige vergissing, maar na een tijdje was het uitgegroeid tot een heel slechte gewoonte.

Ik vertelde bijna elke dag wel leugentjes over de gekste dingen. Het ging zelfs zover dat ze me niet meer vertrouwden. Zelfs als ik de waarheid sprak, geloofden ze mij niet. Dat was erg frustrerend. Mama en papa hadden alles geprobeerd om me te laten stoppen met liegen, maar niets hielp.

Op een zondag na de kerk gingen mijn ouders met mij aan de keukentafel zitten. Ze lazen voor wat de Heiland in Ether 12:27 zei: ‘En indien de mensen tot Mij komen, zal Ik hun hun zwakheid tonen. Ik geef de mensen zwakheid, opdat zij ootmoedig zullen zijn; en mijn genade is genoeg voor alle mensen die zich voor mijn aangezicht verootmoedigen; want indien zij zich voor mijn aangezicht verootmoedigen en geloof hebben in Mij, zal Ik maken dat zwakke dingen sterk voor hen worden.’

Ik had nog nooit zo’n rake Schrifttekst gehoord. Ik leerde het vers uit mijn hoofd en liet het mijn hart veranderen.

Na een paar weken waarin ik urenlang had gebeden, gehuild en mij voor God had verootmoedigd, werd ik niet meer tot liegen verleid. Ik had de kracht van de verzoening van Jezus Christus in mijn leven laten doorwerken!

We zijn nu vijf jaar verder, en ik heb nooit meer tegen mijn ouders gelogen. Ik ben erg trots op mezelf. Ik had besloten om mij te bekeren en met de hulp van Christus te veranderen. Ik weet nu zeker dat de genade van Jezus Christus ‘genoeg is voor alle mensen die zich voor [Hem] verootmoedigen’.

Door die ervaring heb ik een groter getuigenis van het Boek van Mormon gekregen. Ik kan getuigen dat de Schriften waar zijn. Ik nodig je uit om Christus te zoeken in de Schriften.

De auteur woont in Virginia (VS).

Afdrukken