2022
I Lagos i Nigeria
Juni 2022


»I Lagos i Nigeria«, Til styrke for de unge, juni 2022.

Sådan tilbeder vi Gud

I Lagos i Nigeria

Billede
en ung mand

Foto fra Getty Images

Billede
en ung mand
Billede
familie

Hej! Jeg hedder Mosiah O.

Jeg bor i Lagos i Nigeria sammen med min mor, min far og min smukke syvårige søster, Harriet. Min søster og jeg kan godt lide at skrive sammen. Mine forældre kommer fra forskellige stammer – min far er fra Yoruba-stammen, og min mor er fra Edo-stammen. Så jeg taler engelsk, men jeg taler også Yoruba. Vi elsker at bo her i Lagos. Der er smukke strande og bygninger.

Nigeriansk mad og sjov!

Billede
ung mand tilbereder mad

Jeg elsker Afrika på grund af alle de forskellige madretter, vi har. Hvem elsker ikke mad? Jeg elsker at lave mad, og jeg øver mig på at lave nye retter derhjemme. Nigeriansk mad er så farverig. En af mine yndlingsretter er Epkang Nkukwo, en suppe lavet af cocoyams-planten, der ligner tarorod. Jeg kan også godt lide at lave sort suppe med ekó (eller agidi), som er en budding lavet af majsmel.

Jeg føler, at sund kost har fået mig i bedre form og gjort mig klar til personlig åbenbaring. Jeg ved, at Herren elsker os og også er opmærksom på de ting, vi spiser. Han ønsker, at vi er sunde og ivrigt engageret i hans værk.

Billede
ung mand, der spiller guitar

Mine yndlingshobbyer er at lytte til musik, skrive sange, skrive digte og læse gode bøger. Jeg elsker at lære at spille guitar og keyboard. Min mor lærer mig at spille salmer. Vi har også en kaninfarm. Det har været en god mulighed for mig at tage mig af 13 kaniner – og det er noget af et eventyr!

Passer ind i seminar

Billede
en ung mand

En af mine yndlingsting ved at være medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er at få nye venner. Jeg elsker muligheden for at møde nye mennesker gennem min tro. Jeg elsker at komme til seminar, men da jeg begyndte, følte jeg mig udenfor. Jeg var den yngste elev, og alle andre kendte hinanden. De talte ikke så ofte til mig. Jeg kæmpede i det skjulte med lavt selvværd, men jeg bad, og jeg følte Guds kærlighed til mig. Jeg satte mig et mål om at lære de andre elever bedre at kende, og jeg fandt faktisk ud af, hvor meget de holdt af mig. Jeg ved, at Gud ønsker, at vi udvikler os og har meningsfulde forhold. Han har sørget for måder, hvorpå vi kan opnå det gennem Kirkens programmer.

Hjælp fra Helligånden

Sommetider ønsker Gud bare, at vi holder ud. Lære og Pagter 58:4: »Efter megen modgang kommer … velsignelsen«. Hvis tingene ikke går godt, og I ikke har det så godt, så hold blot ud, så vil I snart se velsignelserne. Sommetider er alt, hvad vi må gøre, at holde ud indtil enden og følge Helligånden. Når jeg er ydmyg, kan jeg mærke Ånden hjælpe mig og fortælle mig, hvad jeg skal gøre for at ordne problemerne i mit liv. Jeg ved, at det hjælper mig til at føle større selvtillid i Guds nærhed, når jeg gør det.

Udskriv