2023
Tjener penge til en mission
April 2023


»Tjener penge til en mission«, Til styrke for de unge, apr. 2023.

Alt formår jeg i Kristus

Unge fortæller, hvordan Kristus har styrket dem til at klare noget svært (se Fil 4:13).

Tjene penge til en mission

Billede
unge mænd

Til at begynde med havde jeg ikke lyst til at tjene som missionær. Jeg tænkte, at der var mange andre ting, jeg kunne gøre i den tid, som at gå på universitetet eller arbejde hårdt for at købe en bil. Men så hørte jeg en tale fra vores profet, præsident Russell M. Nelson, hvor han talte om tro og nævnte missionering. Jeg tænkte på, hvordan jeg kun havde kundskab om evangeliet, fordi to missionærer besluttede sig for at tjene. Så jeg talte med min biskop om at tage på mission.

Jeg indså, at jeg var nødt til at arbejde for at betale for min mission, men det var svært at finde arbejde under pandemien. En dag stressede jeg over, hvordan jeg skulle tjene penge. Jeg besluttede mig for at bede til Gud. Mens jeg tænkte over situationen, fik jeg tanken: »Sælg flasker med vand.« Tilskyndelsen var så stærk! I Brasilien sælger folk ofte snacks eller drikkevarer ved lyskryds. Jeg havde med det samme mange spørgsmål om at sælge vand, men jeg følte mig inspireret til, hvordan jeg skulle gøre det. Jeg undersøgte det og besluttede mig for at sælge vand på en mere professionel måde.

Det var svært at sælge vand, for det var ekstremt varmt. Den første dag, hvor vi begyndte at arbejde, var det 38 grader udenfor og ekstremt fugtigt, og vi kunne ikke være under paraplyen særlig længe, fordi vi havde køletaskerne under den. Den dag arbejdede vi i fem timer uden stop under den brandvarme sol. I løbet af de timer blev jeg ved med at tænke: »Det her er for at nå mit mål. Jeg skal på mission!« Dybt inden i mig vidste jeg, at Herren var med mig og ville beskytte mig og hjælpe mig igennem det.

Jeg er det eneste medlem af Kirken i min familie, så det, der motiverer mig, er min tro på Jesus Kristus. Jeg ved, at selvom jeg er alene på nogle måder, så er han der for mig. Og hvis vi gør det, han beder os om, og stoler på ham, vil han hjælpe os til at nå derhen, hvor vi har brug for at være.

Selvom vi oplever mange storme i livet, ved jeg, at jeg kan vælge at styrke min tro under prøvelser. Jesus Kristus har kraften til at hjælpe mig til at komme ham nærmere og være vidne til mirakler, som jeg aldrig ville have været vidne til uden prøvelser. Hvis jeg følger ham og omvender mig fra mine fejltagelser, vil alle mine ofre tjene et større formål, og det giver mig fred.

Ítalo O. fra Brasilien

Udskriv