2023
Del det, I elsker
Juli 2023


»Del det, I elsker«, Til styrke for de unge, juli 2023.

Del det, I elsker

Jeres kærlighed til evangeliet, til andre og til Herren giver jer kraft til at fortælle andre om evangeliet.

Billede
Jesus Kristus, origami, nål og tråd, bro, Mormons Bog

Til dette formål [For This Purpose], af Yongsung Kim, Havenlight.com

Jeg besøgte første gang floden Ribble nær Preston i England, da jeg tjente som ung missionær i Den Britiske Mission. Der døbte apostlen og missionæren Heber C. Kimball de første omvendte til Jesu Kristi genoprettede kirke uden for Nordamerika i juli 1837.

Da jeg stod på en bro med udsigt over floden og tænkte over, hvad der var sket der, modtog jeg et overvældende vidnesbyrd om Jesus Kristus og hans gengivne evangelium.

Min mission var en vidunderlig og definerende oplevelse i mit liv. I dag tænker jeg ofte over, hvilken glæde det har været for mig at bruge meget af mit liv på at fortælle om Jesu Kristi evangelium. Jeg kan ikke komme i tanke om noget vigtigere.

Behovet for at dele evangeliet

Forestil dig, at du havde været en Jesu Kristi discipel, da han opstod. Hvor vidunderligt ville det have været at se ham og høre hans budskab?

Den opstandne Herres overvældende budskab var en invitation og en befaling om at fortælle om hans evangelium. Han sagde: »Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple« (Matt 28:19), og »Tag ud i alverden, og prædik evangeliet for hele skabningen« (Mark 16:15).

Præsident Russell M. Nelson har erklæret, at »der har aldrig været mere brug for Jesu Kristi evangelium, end der er i dag … Vi har et helligt ansvar for at dele Jesu Kristi kraft og fred med alle, der vil lytte, og som vil lade Gud råde i deres liv«.1

Herren har brug for jer nu

I lever i en unik og afgørende tid – den sidste uddeling før Jesu Kristi andet komme. Profeten Joseph Smith har profeteret, hvad der vil ske, før Herren kommer igen: »Guds sandhed vil gå fremad frimodigt, ædelt og uafhængigt, indtil den har gennemtrængt hvert kontinent, besøgt hvert himmelstrøg, fejet hen over hvert land og lydt i hvert eneste øre – indtil Guds hensigter er udført, og den store Jahve skal sige, at værket er fuldbragt«.2

Hvem vil hjælpe med at opnå dette? Jer!

I behøver ikke at være fuldtidsmissionærer for at dele evangeliet. Herren har brug for jer nu, og at I gør det at dele hans glædelige, evigt betydningsfulde evangelium med ord og gerning til en livsstil og en del af, hvem I er.

Fokuser på kærlighed

Den vigtigste årsag til, at vi deler evangeliet, er, at Herren har bedt os om det. Sommetider kan det være udfordrende, men jeg lover jer, at når I fokuserer på Herren Jesus Kristus, og hvor meget I elsker ham, og hvor meget han elsker jer, vil I blive vejledt i jeres indsats.

Billede
forstørrelsesglas over et billede af Jesus Kristus

Han er opstanden [He is Risen], af Greg Olsen

Jeres kærlighed til evangeliet, til andre og vigtigst af alt jeres kærlighed til Herren vil gøre jer i stand til at tage imod hans guddommelige opfordring til at fortælle andre om hans evangelium.

Elsk evangeliet

Herren har sagt: »Lær af mig« (L&P 19:23; Matt 11:29). Jo mere I studerer evangeliet og lærer om Jesus Kristus og hans hellige mission som Frelser og Forløser, jo mere vil jeres kærlighed til evangeliet vokse.

I deler jeres kærlighed til evangeliet, når I efterlever det. Apostlen Paulus sagde: »Vær et forbillede for de troende i tale, i adfærd, i kærlighed, i troskab, i renhed« (1 Tim 4:12). Ofte er folk modtagelige for evangeliet, fordi de har haft positive oplevelser med Kirkens medlemmer. Lev venligst ikke i åndeligt camouflage. »[Lad] jeres lys skinne« (Matt 5:16) og vis andre, at evangeliet er en vigtig del af, hvem I er, og hvad I gør.

Elsk andre

Tænk på jeres venner. Deler I de film, musik og mad, I godt kan lide, med dem? Deler I jeres talenter og hobbyer? Måske har I tænkt over, om de vil være modtagelige for evangeliet, hvis I deler det med dem. I vil aldrig vide det, medmindre I prøver. Præsident Nelson har sagt: »Alle fortjener muligheden for at lære Jesu Kristi gengivne evangelium at kende«.3

Ræk ud i kærlighed til venner, familiemedlemmer, naboer, klassekammerater og andre – idet I husker, at de er jeres brødre og søstre og elskede børn af jeres Fader i himlen – og I vil finde det lettere at dele evangeliet med dem.

Elsk Herren

Som medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er vores budskab til verden, at Jesus Kristus lever! Han har gjort det muligt for os hver især at opnå frelse og ophøjelse.

I vil føle Herrens kærlighed til jer, når I tænker over alt det, han har gjort for jer. Jeres sjæl vil blive fyldt med kærlighed til ham, og I vil opdage, at I ikke kan lade være med at fortælle om de vidunderlige sandheder, I har modtaget fra ham.

Stor skal jeres glæde være

Min åndeligt inspirerende oplevelse på broen over floden Ribble som ung missionær bragte mig den evige glæde, der blev lovet dem, der deler evangeliet (se L&P 18:15).

Som Herren Jesu Kristi apostel er jeg i dag endnu mere sikker på, at det at dele evangeliet er en glæde og et dybfølt udtryk for vores kærlighed til det gengivne evangelium, til Guds børn og til Herren.

Billede
Quentin L. Cook med unge

Ældste Cook taler med unge evakuerede fra vulkanen Taal i Batangas i Filippinerne den 15. januar 2020.

Jeg vidner om, at når I tager imod Herrens opfordring og fortæller om det, I elsker, hjælper I ham med at opbygge hans kirke og forberede verden på hans tilbagekomst, hvor »han skal herske som Kongernes Konge og … Herrernes Herre«.4 Jeg beder til, at I vil følge ham og fortælle andre om hans evangelium hele jeres liv.

Udskriv