2023
Hvordan kan jeg være et eksempel for familiemedlemmer, der kæmper med at efterleve Jesu Kristi lærdomme?
Juli 2023


»Hvordan kan jeg være et eksempel for familiemedlemmer, der kæmper med at efterleve Jesu Kristi lærdomme?« Til styrke for de unge, juli 2023

Spørgsmål og svar

»Hvordan kan jeg være et eksempel for familiemedlemmer, der kæmper med at efterleve Jesu Kristi lærdomme?«

Vis, tjen og del

Billede
ung kvinde

»Vis jeres familie, hvordan efterlevelse af evangeliet gør jer glade. I kan tjene dem og dele jeres oplevelser med dem. I kan også invitere missionærerne til at holde en hjemmeaften i jeres hjem.«

Luciana M., 18 år, Mendoza, Argentina

Forsøg at forstå

Billede
ung kvinde

»Nogle i min familie har gjort nogle ting, der ikke er i overensstemmelse med Guds standarder. Prøv at forstå deres begrundelse for, hvad de gør. Det betyder ikke, at I skal gøre det, de gør. Og hvad vigtigere er, så elsk dem, uanset hvad de gør eller siger.«

Melody E., 13 år, Texas, USA

Følg Frelseren

Billede
ung kvinde

»Jeg prøver altid at være et eksempel for min familie ved at tale om Kirkens lærdomme. Jeg prøver altid at afspejle Kristus i mig selv. Jeg ved, at hvis jeg følger ham, vil jeg være et godt eksempel for min familie og være med til at bringe Kristi lys ind i deres liv.«

Adalia C., 19 år, Rio Grande do Sul, Brasilien

Spil opløftende musik

Billede
ung kvinde

»Jeg omgiver mig med gode medier, der bringer Ånden ind i mit hjem. At spille en salme på klaveret hjælper mig til at føle glæde, selv når min familie har det svært. Fortsæt med at stole på, at Frelseren vil bringe jer glæde og fred, selv når andre omkring jer ikke gør det.«

Lauren B., 14 år, Maryland, USA

Elsk dem

»I kan ikke ændre jeres familiemedlemmers valg mere, end de kan ændre jeres, men I kan altid elske dem. Kristus viste så stor kærlighed til folk, der ikke var enige med ham, eller som til og med ikke kunne lide ham. Alle er Guds børn, og gennem jeres kærlighed kan de føle vor himmelske Faders kærlighed.«

Brooklyn D., 17 år, Utah, USA

Stræb efter at se, som Kristus ser

Billede
en ung mand

»At have Kristuslignende kærlighed og at prøve at overse deres svagheder kan hjælpe os til at forstå, hvad de går igennem. Jesus Kristus kender hver eneste af os fuldstændigt. Og vi kan begynde at se og hjælpe andre, som han gør, hvis vi beder ham om at vejlede os.«

John K., 17 år, Indiana, USA

Døm ikke

»Jeg er ved at lære at elske dem, være venlig mod dem og ikke dømme dem.«

Logan C., 18 år, Utah, USA

Udskriv