Til styrke for de unge
Forbind jer til Kristi kraft
Juni 2024


Forbind jer til Kristi kraft

Her er nogle grundlæggende principper, man kan tænke over og bede om i forbindelse med Frelserens styrkende kraft.

Fra transmissionen Verdensomspændende dag med vidnesbyrd: Alt formår jeg i Kristus, 22. okt. 2023.

Billede
Russell M. Nelson

Mine kære unge venner, jeg ønsker, at I skal vide, at Jesus Kristus og hans gengivne evangelium er de største kilder til sandhed og styrke på jorden. Frelserens styrkende kraft hjælper alle, der vil komme til ham. Hans evangelium er fyldt med styrkende kraft, fordi det indeholder evige sandheder, forstærket af hans præstedømmes myndighed. Når vi er lydige mod hans befalinger, kan vi hver især blive velsignet af hans præstedømmekraft. Jeg kan ikke komme i tanke om noget vigtigere for jer at forstå på dette tidspunkt i jeres liv.

Må jeg i forbindelse med denne viden nævne nogle grundlæggende principper, som I kan tænke over og bede om?

Først og fremmest er I nødt til at vide, hvem I virkelig er. I er Guds sønner og døtre. Som medlem af denne kirke er I også en søn eller datter af pagten. I er hver især en Jesu Kristi discipel. Disse tre kendetegn (Guds barn, pagtens barn og Kristi discipel) er vigtigere end noget andet kendetegn. Gennemgå disse sandheder om jer selv igen og igen i jeres sind. Sig dem højt.

Derudover er I også Kirkens og verdens fremtid. Ikke alene tror jeg på jer, men jeres himmelske Fader og Jesus Kristus tror på jer. I blev sendt til jorden nu, fordi Gud vidste, at I kunne være stærke og modige. Og Gud har brug for stærke og modige sønner og døtre på jorden nu.

I er ikke blevet sendt her for at fejle. I er blevet sendt til jorden for at få succes – og for at hjælpe andre med at få succes. Når I følger Jesus Kristus, vil I have al den styrke og det mod, I har brug for til at gå modstand i møde i denne truende verden. Det lover jeg jer.

Lær at modtage personlig åbenbaring. Der er ingen anden gave på jorden som Helligåndsgaven. Prøv at forbedre jer lidt hver dag. Helligånden kan hjælpe jer. I vil blive bedre og bedre til at genkende hans tilskyndelser. Han vil hjælpe jer til at vide, hvad I skal og ikke skal gøre; hvor I skal og ikke skal gå hen. Han vil hjælpe jer til at se, hvem der er sande venner, og hvem der ikke er. Helligånden vil give jer styrke og passe på jer.

Adlyd visdomsordet og kyskhedsloven med nøjagtighed. Når I gør det, vil det give jer fysisk og åndelig styrke, som de, der ikke adlyder disse befalinger, ikke har. Gennem jeres fortsatte tro og lydighed vil Herren øge jeres evne til at flytte bjerge i jeres liv.

Bed inderligt Gud om hjælpe jer med at udøve stærkere tro. Tro på vor himmelske Fader og hans elskede Søn kombineret med daglig omvendelse vil øge jeres adgang til guddommelig kraft.

Hvis I føler, at I er kommet for langt ud eller har været for længe væk fra pagtsstien, så lad mig forsikre jer om, at det ikke er sandt. Gennem Jesu Kristi forsoning kan jeres fremtid være lys, endda strålende. Tal med jeres forældre og jeres biskop eller grenspræsident. De vil hjælpe jer med at komme på stien til fremskridt igen. Kom tilbage til glæden ved pagtsstien og sikkerheden derpå. Vi har brug for jer.

Jeres ultimative succes kommer, når I knytter jer til vor himmelske Fader og Jesus Kristus. Jeg ved, at et liv uden Gud er fyldt med frygt. Jeg ved også, at et liv med Gud er fyldt med fred, glæde og kraft. Beslut jer for at leve livet med Gud.

Mine kære unge mennesker, vor himmelske Fader og hans elskede Søn, Jesus Kristus, er klar til at velsigne jer. De vil ikke svigte jer.

Udskriv