2005
Verheug u in het Boek van Mormon
September 2005


HUISBEZOEKBOODSCHAP

Verheug u in het Boek van Mormon

Zoek met een gebed in het hart uit deze boodschap de teksten en leringen uit die tegemoet komen aan de behoeften van de zusters die u bezoekt. Vertel over eigen ervaringen die ermee verband houden en geef uw getuigenis. Nodig de zusters die u bezoekt uit om dat ook te doen.

LV 17:6: ‘[Joseph Smith] heeft het boek vertaald, (…) en zowaar uw Heer en uw God leeft, het is waar.’

Hoe kan ik mijn geestelijke kracht vergroten door mij in het Boek van Mormon te verheugen?

President Gordon B. Hinckley: ‘Zonder voorbehoud beloof ik u dat er een grotere mate van de Geest des Heren in uw huis zal komen indien u het Boek van Mormon met een gebed in uw hart leest, ook al heeft u het al vele malen gelezen. U zult zijn geboden met grotere vastberadenheid gehoorzamen, en u zult een sterker getuigenis ontvangen dat de Zoon leeft.’ (‘Een krachtig en waar getuigenis’, Liahona , augustus 2005, 6.)

Ouderling Russell M. Nelson van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘Iedere mens die met een gebed in het hart het Boek van Mormon bestudeert, kan er een getuigenis van ontvangen. Daarnaast kan het boek ons helpen bij het oplossen van persoonlijke problemen. Wilt u van een slechte gewoonte afkomen? Wilt u de relaties thuis verbeteren? Wilt u uw geestelijk vermogen vergroten? Lees het Boek van Mormon! U zult er dichter door tot de Heer Jezus Christus en zijn liefdevolle macht naderen. Hij, die een menigte met vijf broden en twee vissen heeft gevoed — Hij die de blinden en de lammen genas — kan ook u tot zegen zijn! Hij heeft beloofd dat de mensen die volgens de leringen in dit boek zullen leven, “een kroon des eeuwigen levens” zullen ontvangen’ (‘Een getuigenis van het Boek van Mormon’, Liahona , januari 2000, p. 85).

Hoe kan ik anderen laten delen in mijn vreugde over het Boek van Mormon?

President Ezra Taft Benson (1899–1994): ‘Wij, de leden van de kerk, en in het bijzonder de zendelingen, dienen de (…) vertellers en getuigen van het Boek van Mormon tot de einden der aarde te zijn. Het Boek van Mormon is de grote maatstaf die we moeten gebruiken. Er blijkt uit dat Joseph Smith een profeet was. Het bevat de woorden van Christus, en heeft de grote taak om mensen tot Christus te brengen. Al het andere is secundair. De gulden vraag van het Boek van Mormon is: “Wilt u meer over Christus weten?”’ (‘The Book of Mormon Is the Word of God’, Ensign, mei 1975, p. 65.)

Julie B. Beck, eerste raadgeefster in het algemeen jongevrouwenpresidium: ‘De Heer heeft ons gezegd dat we onze tijd moeten “wijden aan het bestuderen van de Schriften” (LV 26:1) en dat “het Boek van Mormon en de heilige Schriften zijn (…) gegeven voor [ons] onderricht” (LV 33:16). Iedere vrouw kan thuis een leerkracht evangelieleer zijn, en iedere zuster in de kerk heeft als leidster en leerkracht kennis van het evangelie nodig. Als jullie nog niet de gewoonte hebben ontwikkeld om dagelijks de Schriften te bestuderen, begin daar dan nu mee en blijf studeren als voorbereiding op je taken in dit leven en in de eeuwigheid’ (‘Mijn ziel verheugt zich in de Schriften’, Liahona, mei 2004, pp. 107–108).

Afdrukken