2010
Jezus Christus is mijn Heiland en Verlosser
Februari 2010


Participatieperiode

Jezus Christus is mijn Heiland en Verlosser

Heiland en Verlosser zijn namen en titels van Jezus Christus. Zij beschrijven wat Hij voor al Gods kinderen heeft gedaan.

Door de val van Adam en Eva zal iedereen de lichamelijke dood ondergaan. Als wij sterven worden onze geest en ons lichaam van elkaar gescheiden. Toen Jezus Christus herrees, werden zijn geest en zijn lichaam herenigd, om nooit meer te worden gescheiden. Omdat Hij dat gedaan heeft, zullen wij allemaal herrijzen.

Jezus heeft ook voor onze zonden geboet zodat wij, als wij ons bekeren, vergeving kunnen ontvangen en weer bij Hem en onze hemelse Vader kunnen wonen. Dat offer staat bekend als de verzoening van Jezus Christus. Door zijn offer is Jezus onze Heiland en Verlosser. De verzoening is de grootste uiting van de liefde die onze hemelse Vader voor ons heeft. Het is ook de grootste uiting van de liefde die Jezus voor onze hemelse Vader en een ieder van ons heeft.

Deze maand gaat de tekst over de verzoening en Gods grote liefde voor ons. Wij hopen dat jullie hart vervuld zal zijn met liefde en dankbaarheid voor Gods grootste gave: zijn Zoon, Jezus Christus.

Schrifttekstenboek februari 2010

Lees Johannes 3:16 in het Nieuwe Testament.

Bid om te weten of deze tekst waar is. Vraag of je de liefde van God mag voelen.

Leer deze tekst uit je hoofd.

Kies een van deze activiteiten uit, of bedenk je eigen:

  • In het jeugdwerklied ‘Hij zond zijn Zoon’ (Kinderliedjes, pp. 20–21) staat hoe onze hemelse Vader zijn liefde voor ons toont. Leer het lied en probeer te doen wat erin staat om je liefde en dankbaarheid voor de Heiland Jezus Christus te tonen.

  • Knip de puzzel (rechts) uit en maak die om te zien wat de verzoening voor een ieder van ons betekent. Praat er thuis over.

Als je dat gedaan hebt, begrijp je deze tekst dan beter?

Schrijf in je boek of maak een tekening over wat je gedaan hebt.

Door de verzoening van Jezus Christus kunnen we bij onze hemelse Vader en Jezus terugkeren.

Aarde

Verzoening

Onze hemelse Vader en Jezus Christus

‘Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe’ (Johannes 3:16).

Illustratie James Johnson

Afdrukken