2013
Forslag til familieaften
Februar 2013


Forslag til familieaften

Dette nummer indeholder artikler og aktiviteter, der kan anvendes til familieaften. Her følger nogle få eksempler.

»Vær discipel til alle tider og i alle ting og på alle steder«, s. 22: Overvej at bede din familie om at udføre »discipel-eksperimentet«, som findes i denne artikel. Studér bønsomt en bestemt lærdom af eller en beretning om Jesus Kristus i en uge. Ved den næste familieaften kan familien tale om deres oplevelser og indsigt.

»Lys … Kamera … Værsgo!« s. 48: Når du og din familie har læst denne artikel, drøfter I vigtigheden af at vælge gode medier. Overvej at bede familien om at fortælle om deres yndlingseksempel på gode medier, og hvordan det har hjulpet dem. Du kan eventuelt vise et billede af Jesus Kristus, når I drøfter, hvordan vi bør vælge medier, som vi har det godt med at se eller lytte til, hvis Herren var sammen med os. (Der findes flere forslag om dette emne på s. 9).

»Bring Primary med hjem«, s. 64: Overvej at gå en tur sammen som familie for at opdage, hvor mange ting I kan se, som vor himmelske Fader har skabt. Nogle i familien kan måske lide at samle på ting, tegne billeder eller fotografere deres favorit blandt Guds skaberværk. I kan afslutte med at synge: »Hvad enten jeg hører fuglenes sang« (Børnenes sangbog, s. 16-17).

Min missionærfamilieaften

Som nydøbt i Kirken kan jeg godt lide at hjælpe missionærerne i min menighed. Jeg har ofte set, at selv når undersøgere ikke har det godt med at høre missionærlektionerne, er de glade for at deltage til familieaften.

Engang inviterede jeg fuldtidsmissionærerne og en hel familie, der ikke er medlemmer, til min familieaften. Før de ankom, fastede og bad jeg om, at Ånden ville være til stede og åbne deres hjerte for evangeliet. Vi så en missionærvideo om at hjælpe familier til at gå fremad og udvikle tillid. Derefter fortalte vi om vore følelser om videoen. Ånden var meget stærk.

Nu er denne vidunderlige familie villige til at lære mere om evangeliet ved at mødes med missionærerne. Vi er alle blevet bedt om at hjælpe til i missioneringen, og jeg har set, at familieaften er en god måde at dele glæden ved at have evangeliet i mit liv med andre.

Maria de los Angeles Vilca Zeballos, Peru

Udskriv