2023
Min Frelser betyder alt for mig
December 2023


»Min Frelser betyder alt for mig«, Liahona, dec. 2023.

Trosskildringer

Min Frelser betyder alt for mig

Jesus Kristus giver os sit evangelium på en enkel måde. Han hjælper os fremad på stien. Hvis jeg følger ham, vil alt ordne sig.

Billede
Umu Sesay

Fotos: Leslie Nilsson

Jeg plejede at se fuldtidsmissionærerne hjemme i Sierra Leone, men jeg kom ikke tæt på dem, for jeg troede på noget andet. Da jeg senere mødte dem ved et busstoppested i Washington D.C., begyndte de at fortælle mig om Frelseren, og hvordan han elsker mig. De inviterede mig med i kirke, så jeg tog med.

Det første, der fik mig til at vide, at her hørte jeg til, var velkomsten fra Kirkens medlemmer. En dame krammede mig så meget, at jeg i mit sind hørte: »Du er velkommen her. Du kan komme tilbage.« Jeg sagde: »Okay.«

Ånden kommer med missionærerne, når de kommer ind i ens hus, og de lader den blive hos en. Ånden arbejder sammen med en og forandrer en. Min forandring kom fra sandheden om det, missionærerne fortalte mig, og den kærlighed, jeg følte.

Missionærerne underviste om, at vor himmelske Fader elsker mig, at jeg er hans datter, og at han ønsker, at alle familier skal være sammen for evigt. Jeg plejede at tro, at når man dør, så går man forskellige veje, og alle er adskilt. Men i Kirken tror vi på, at man får lov til at se sin familie igen. Det rørte mit hjerte. Det ønskede jeg for mig, og det ønskede jeg for min familie.

Jeg var nødt til at ringe til mine tre børn derhjemme og fortælle dem det. Jeg ville gerne fortælle om den kærlighed, som Kristus viste mig.

»Jeg har mødt nogle missionærer her,« fortalte jeg dem. »De har lært mig mangt. De har lært mig meget.« Jeg bad dem om at undersøge Kirken.

Mine børn er alle i Kirken nu, de blev døbt i Sierra Leone. Én vil endda gerne tage på mission. Det er Kristi godhed. Andre i familien er også på vej ind i Kirken, men nogle tøver. Jeg præsenterer stadig Kristus for dem.

Billede
Umu Sesay står på et fortov

Jeres nye familie

Jeg savner mine børn, og de savner mig. Men jeg sagde til dem: »Jeg er ikke i Sierra Leone, men Kirken er der. Kirken er jeres nye familie.« Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige vokser der. Da jeg hørte, at vi ville få et tempel i Sierra Leone, rejste jeg mig og hoppede op. Templet er så fredfyldt. Det bliver den smukkeste bygning i hele landet.

Siden jeg blev medlem af Kirken, er jeg blevet velsignet meget. Jeg kan gøre ting nu, som jeg aldrig havde troet, at jeg kunne gøre. Jeg kan dirigere musik. Jeg kan undervise børn i Primary. Jeg elsker dem, og de elsker også mig. Jeg kan synge i koret. Jeg sang endda i koret ved mødet søndag formiddag ved indvielsen af templet i Washington D.C. i august 2022. Jeg havde aldrig troet, at jeg ville være i templet med præsident Russell M. Nelson og synge for ham. Men det skete. Det var en vidunderlig velsignelse at være i profetens nærhed.

Et af mine yndlingsskriftsteder er 2 Nefi 28:30: »Jeg vil give menneskenes børn linje på linje, forskrift på forskrift, lidt her og lidt der.« Det var sådan, Gud fik mig med – lidt efter lidt.

Jeg forstår ikke alt, men jeg lærer hver dag. Hver dag får jeg et nyt skriftsted i Kirkens app Evangelisk Bibliotek. Jeg læser det og funderer over det, inden jeg går ud ad døren. Så beder jeg til vor himmelske Fader. Det er sådan, jeg lever mit liv og lærer lidt mere hele tiden. Det er en velsignelse at vide, hvordan vi bør leve, uanset hvad vores status er og om vi er rige eller fattige.

Jesus kan ændre jer

Som mennesker ønsker vi sommetider at tage en afstikker, men hvis vi lader ham, fører Jesus os tilbage til vor himmelske Fader. Han giver os sit evangelium på en enkel måde. Han hjælper os fremad på stien. Hvis jeg følger ham, vil alt ordne sig.

Jesus er vidunderlig. Han er alt for mig. Jeg elsker ham. Han får mig til at føle mig elsket og værdsat, som et barn af vor himmelske Fader. Jesus kan ændre jer, når I kommer ham nær – måden I taler på, måden I gør tingene på, ja, selv jeres kultur.

Billede
Umu Sesay, der smiler

Missionærerne fandt mig, og jeg lod Jesus komme ind i mit liv. Jeg er glad for, at jeg fandt ham. Han har gjort mig til en ny skabning. Det gamle er forbi. (Se 2 Kor 5:17).

Jeg ved ikke, hvad fremtiden bringer mig. Vor himmelske Fader er klar over dette. Det er min plan at få mere uddannelse og sætte mål i Herren – være som ham, gå som ham, tale som ham og udvikle mig til at komme ham nærmere. Det er sådan, han ønsker, at vi skal være.

Jeg ser frem til at møde ham igen.

Udskriv