Tiltrækning mod en af samme køn
Hører jeg til som medlem af Kirken?


»Hører jeg til som medlem af Kirken?« Tiltrækning af samme køn: Enkeltpersoner, 2020

»Hører jeg til som medlem af Kirken?« Tiltrækning af samme køn: Enkeltpersoner

Hører jeg til som medlem af Kirken?

Der er altid plads til jer

Se ældste Christoffersons video »Is There a Place for Me?«

Vi ønsker, at I er her

»Vi har tænkt meget over og vil gerne forstå oplevelsen med tiltrækning af samme køn bedre. Og sikre os, at medlemmer, der oplever sådan en tiltrækning og deres familie, føler sig velkomne og en del af den store verdensomspændende familie som er Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige.

Jeg taler nu direkte til medlemmer af Kirken, der føler sig tiltrukket af samme køn eller identificerer sig som bøsse, lesbisk eller biseksuel. I skal vide, at vi elsker jer. I er velkomne. Vi ønsker, at I er en del af vores forsamlinger. I har imponerende talenter og evner at tilbyde Guds rige på jorden, og vi anerkender de mange værdifulde bidrag, I yder. Hvis nogen af jer er usikre på, hvor Kirken står i disse sager, indbyder vi jer til at se det materiale, der er udgivet på [Life Help and Self-Reliance på ChurchofJesusChrist.org eller i appen Evangelisk Bibliotek]. Søg i bøn Ånden for at få svar på de spørgsmål I har. Og vær forvisset om, at Gud elsker sine børn« (L. Whitney Clayton, »God Loveth His Children«, ChurchofJesusChrist.org).

Hvordan kan jeg deltage?

Gud lover, at dersom vi adlyder hans love, vil vi få evig glæde, og han holder altid, hvad han lover. Det er klart, at mennesker, som føler sig tiltrukket af folk af samme køn eller som betegner sig selv som homoseksuelle, kan afgive og holde løfter til Gud. De kan vandre i hans lys. De kan deltage fuldt ud i Kirken.

»Hvis medlemmer føler tiltrækning af samme køn og stræber efter at efterleve kyskhedsloven, støtter og opmuntrer ledere dem i deres beslutning. Disse medlemmer kan få kirkekaldelser, få en tempelanbefaling og modtage tempelordinancer, hvis de er værdige. Mandlige medlemmer kan modtage og udøve præstedømmet« (»Tiltrækning af samme køn og homoseksuel adfærd«, Kirkens Håndbog: Tjeneste i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, 38.6.12).

Præsident Gordon B. Hinckley har sagt:

»Vi elsker dem som Guds sønner og døtre. De har måske visse tilbøjeligheder, som er stærke, og som kan være vanskelige at kontrollere. De fleste mennesker har tilbøjeligheder af den ene eller anden form på forskellige tider. Hvis de ikke handler i overensstemmelse med disse tilbøjeligheder, kan de gå fremad som alle andre medlemmer af Kirken. Hvis de bryder kyskhedsloven og Kirkens moralske standarder, så er de underkastet Kirkens disciplinering, ligesom alle andre« (»Hvilke spørgsmål stiller folk om os?«, Liahona, jan. 1999, s. 82).

Opbyg andre

Se Carol F. McConkies video »Lifting Others«.

Alle har gaver

Uanset personlige vilkår kan en person bidrage til Herrens sag for nuværende, og vedkommende kan både her og herefter forvente, at vedkommendes trofasthed vil kaste de samme velsignelser af sig, som Gud har lovet enhver, der på tilsvarende vis er trofast. Ældste D. Todd Christofferson har sagt:

»Alle har gaver; alle har talenter; alle kan bidrage til udfoldelsen af den guddommelige plan i hver generation. Meget af det, der er godt, meget af det, der er essentielt – tilmed alt, der nogle gange er nødvendigt lige nu – kan opnås under omstændigheder, der ikke er ideelle. Mange af jer gør jeres allerbedste. Og når I, der bærer jordelivets tungeste byrder, står frem for at forsvare Guds plan til ophøjelse af sine børn, er vi alle parate til at marchere. Tillidsfuldt vidner vi om, at Jesu Kristi forsoning har taget højde for og i sidste ende vil kompensere for ethvert afsavn og tab hos dem, der henvender sig til ham. Ingen er forudbestemt til at modtage mindre end alt det, som Faderen har til sine børn« (se »Hvorfor ægteskab, hvorfor familie«, Liahona, maj 2015, s. 52).

Udskriv