Tiltrækning mod en af samme køn
Gælder frelsesplanen for homoseksuelle personer?


»Gælder frelsesplanen for homoseksuelle personer?« Tiltrækning af samme køn: Enkeltpersoner, 2020

»Gælder frelsesplanen for homoseksuelle personer?« Tiltrækning af samme køn: Enkeltpersoner

Gælder frelsesplanen for homoseksuelle personer?

Gud har en plan for jeres lykke

Guds plan er fuldkommen, selv om vores nuværende forståelse af hans plan ikke er det. Gennem Frelseren Jesus Kristus kan vi finde håb og heling på trods af livets mange udfordringer.

Gud har en plan for vores lykke. Han sendte os til jorden for, at vi kan lære af vores erfaringer. Han sendte os her for at træffe valg.

Vi levede hos Gud, før vi blev født. Vi kendte ham, og han kender os. Han kender vores stærke sider og svagheder, vores drømme og vores frygt. Livet på jorden er vores personlige rejse for at lære Gud at kende igen. Han kender vores store potentiale og ved, hvem vi kan blive. Mere end noget andet elsker Gud os (se 2 Ne 2:25).

Vi har muligvis glemt den tid, vi tilbragte med Gud, men han har ikke glemt os. Han kalder profeter til at minde os om, hvorfor vi er her, og hvordan vi kan blive som ham (se Luk 11:49).

Der er et víst formål med, at vi er her. Gud sendte os til denne tid og dette sted. Han kendte til de udfordringer, vi ville få, de valg, vi skulle træffe. Gud vil ikke tvinge nogen af hans børn til at adlyde hans love. Han ønsker, at vi selv vælger, uanset hvordan vores situation er, at vi lærer af erfaring og bliver som han er. Men Gud vil ikke tvinge os til at adlyde ham. (Se 2 Ne 2:16).

Som Jesu Kristi tilhængere lærer vi at lytte til Ånden og gå i Kristi lys. Vi kan skelne, hvad der er rigtigt eller forkert på trods af fysiske lyster og fristelser, der er i modstrid med sande principper. Og ved at vælge det rette, bliver vi stærkere. Til tider kan det virke som om, vi er i krig med os selv, men det er en del af planen for at gøre os stærkere ved at overvinde modgang. Modgang er ikke behageligt, men den er nødvendig.

»For det må nødvendigvis være sådan, at der er en modsætning i alt. Hvis det ikke var således … kunne retfærdighed ikke tilvejebringes, ej heller ugudelighed, hverken hellighed eller elendighed, hverken godt eller ondt« (2 Ne 2:11).

Når vi synder – hvilket vi alle gør – kan vi omvende os. Omvendelsesprocessen kan rense vores sjæl og lade os komme Gud nærmere. Omvendelse er ikke en straf. Det er en gave, købt i Getsemane og på Golgata af vor Frelser, Jesus Kristus.

›Men han blev gennemboret for vore overtrædelser og knust for vore synder. Han blev straffet, for at vi kunne få fred, ved hans sår blev vi helbredt‹ (Es 53:5).

Vor Frelsers offer – som vi kalder Jesu Kristi forsoning – er mere end betaling for vores synder. Vi kan vende os til Frelseren for at hele vores hjerte, styrke vores ånd og finde fred. Vi kan lægge vores byrder ved hans fødder, og han vil tage dem op. Han er vor Forløser. Han kender os.

›Han vil påtage sig deres skrøbeligheder, så hans hjerte kan fyldes med barmhjertighed efter kødet, så han ifølge kødet kan vide, hvorledes han kan hjælpe sit folk i forhold til deres skrøbeligheder‹« (Alma 7:12).

Udskriv